۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۲۳۰۶۴
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تقویت شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تقویت مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز صنعت چاپ را امری ضروری دانست و گفت: متأسفانه در کل کشور کمبودهای در زمینه تحقیقات و پژوهش زیربنائی وجود دارد.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ اصفهان گفت: در کل کشور کمبودهایی در زمینه تحقیقات و پژوهش زیربنائی وجود دارد که صنعت چاپ نیز به این تحقیق و پژوهش نیاز دارد.

 

 

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس برای گسترش و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور براساس یک سیاست تعیین شده عمل می‌کند، که یکی از این سیاست‌ها احیای مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری بود.

 

حجت الاسلام سالک تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور را در خانواده‌ها، حوزه‌های علمیه، حرکت‌های قرآنی همچنین گسترش مسائل چاپ و چاپخانه از مسائل مورد توجه دانست و ابراز داشت: با توجه به رشد تکنولوژی در دنیا برای آن بودجه لازم را اختصاص دادیم و به مسؤولان مربوطه پیشنهاد داده شده که این بودجه را با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها اختصاص دهند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تقویت مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مورد نیاز صنعت چاپ را امری ضروری دانست و گفت: متاسفانه در کل کشور کمبودهای در زمینه تحقیقات و پژوهش زیربنائی وجود دارد و صنعت چاپ نیز به این تحقیق و پژوهش نیاز دارد که با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه‌های اصفهان باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود تا بسیاری از مشکلات رفع شود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که  اکنون متأسفانه ترکیه عرصه کار چاپخانه‌داران داخلی را گرفته است، بیان داشت: برای حمایت از صنعت چاپ در استان های مرزی و محروم در جدول حمایتی، 700 میلیارد تومان اختصاص دادیم که متاسفانه در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

 

وی حرکت امروز اصفهان را بر اساس اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: موانعی برسر راه پیشرفت استان وجود دارد و سرمایه‌گذاران همانند توپ در ادارات استان پاس‌کاری می‌شوند که باید در اصلاح این وضعیت تلاش کرد.

 

نماینده مردم اصفهان با بیان این که باید چاپخانه‌داران و مسؤولان مرتبط تصمیم بگیرند که قله‌های چاپ دنیا را تغییر دهند افزود: می‌توانند پیشنهاد‌ها و راهکار‌های خود را برای توسعه، پیشرفت و خودکفائی در حوزه صنعت چاپ را به دولت و مجلس ارائه دهند.

 

حجت الاسلام سالک در پایان گفت: مسؤولان نمی‌توانند اصفهان را نادیده بگیرند زیرا اصفهان در کشور و در دنیا تأثیرگذار است، و 8600 واحد صنعتی در اصفهان وجود دارد که 10 واحد صنعتی مادر صنایع در کشور هستند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات