۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۲۳۰۷۰

انتقاد شدید وزیر خارجه روسیه از استانداردهای دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان این که آمریکا به پیشنهادهای روسیه برای مبارزه با تروریسم توجهی نکرد به انتقاد شدید از استانداردهای دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم پرداخت.
سرگئي لاوروف
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان این که آمریکا به پیشنهادهای روسیه برای مبارزه با تروریسم توجهی نمی‎کند به انتقاد شدید از استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال مساله حقوق بشر پرداخت.
 
لاوروف در سخنان خود تاکید کرد: کشورهای غربی به تازگی و پس از آن که صحنه های وحشتناک اعدام خبرنگاران آمریکایی منتشر شد به وخامت اوضاع پی برده اند.
 
وزیر خارجه روسیه افزود: اعدام خبرنگاران آمریکایی به وسیله داعش غیر قابل قبول و غیرانسانی است اما چرا آمریکایی ها پیش از این نسبت به تهدید داعش بی تفاوت بودند؟
 
سرگئی لاوروف خاطرنشان کرد: استانداردهای آمریکا در مبارزه با تروریسم دوگانه است.
 
وی سپس خطاب به دولت آمریکا گفت: اکنون که داعش به عنوان بزرگترین دشمن ایالات متحده معرفی شده مایلم به شما یادآوری کنم که این تروریست ها همان افرادی هستند که در طول دوران تغییر رژیم در لیبی از کمک های آمریکا و همدستانش استفاده کرده و تلاش شد که همان نقشه نیز در سوریه پیاده شود.
 
گفتنی است، گروه تروریستی داعش از سال 2012 میلادی تاکنون با دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه در حال جنگ است و پیش از آن که از سوی دولت آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شود از کمک های نظامی و غیرنظامی این کشور و سایر دولت های غربی استفاده فراوانی کرده بود./990/ب903/ک

 

ارسال نظرات