۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۱۶۰
جنبش جهاد اسلامی:

فضا برای ایجاد انتفاضه سراسری در کرانه باختری مهیا است

خبرگزاری رسا ـ جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار فراخونی از فلسطینیان ساکن کرانه باختری خواستار قیام و انتفاضه سراسری علیه رژیم صهیونیستی شد.
 جنبش جهاد اسلامي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که انتفاضه الاقصی و همچنین رویارویی‌های فلسطینیان در برابر اشغالگران اسرائیلی، تمرد و طغیانی آشکار از سوی ملت فلسطین علیه توافقنامه‌های ظالمانه‌ای است که علیه حق و حقوق این ملت منعقد می‌شود و قیامی آشکار علیه پذیرش هرگونه سازشی است که حق و حقوق مشروع فلسطینیان را نادیده می‌گیرد.


المدلل که به مناسبت چهاردهمین سالگرد انتفاضه الاقصی سخن می‌گفت، افزود: انتفاضه نقطه تحول استراتژیکی در نزاع با دشمن صهیونیستی است و سهم به سزایی در تعدیل و اصلاح استراتژی باز پس گیری حق فلسطینیان بود.


وی اظهار داشت: انتفاضه اعتبار مقاومت را به آن بازگرداند و بر تمام گزینه‌ها و استراتژی‌هایی که از طریق آن اشغالگران تلاش داشتند، قضیه فلسطینی را محو کنند، خط بطلان کشید و ثابت کرد که مقاومت تنها گزینه تضمین کننده وحدت و انسجام در صفوف فلسطینیان است.


به همین منظور المدلل خواستار بنای استراتژی ملی شد که بر راهبرد مقاومت از طریق فعال ساختن کادر رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین شد و از فلسطینیان کرانه باختری خواست به اعتراض‌های مردمی خود ادامه دهند و آن را به انتفاضه‌ای سراسری و فراگیر تبدیل کنند و در این راستا به تغییرات رخ داده در راهبرد مقاومت از شکست سال 1967 تا انتفاضه 67 و پس از آن انتفاضه الاقصی و موفقیت‌ها و پیروزی‌های مقاومت در نبردهای مختلف در برابر رژیم صهیونیستی مانند نبرد آسمان آبی و شکستن سکوت و بنیان مرصوص اشاره کرد.


وی افزود: انتفاضه الاقصی تحول اساسی در قدرت مقاومت برای مقابله با تلاش‌های محو قضیه فلسطینی و تسویه آن براساس نادیده گرفتن مطالبات فسلطینیان بود، اما گزینه مقاومت و جهاد و رویارویی این طرح صهیونیست‌ها را ناکام ساخت./994/د102/ک

ارسال نظرات