۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۱۶۳
عضو دفتر سیاسی حماس:

توافق با فتح زمینه ساز بازسازی نوار غزه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که توافقات اخیر جنبش متبوعش با جنبش فتح در قاهره زمینه ساز ورود مصالح ساختمانی به باریکه غزه به منظور آغاز عملیات بازسازی این باریکه و حل مشکل گذرگاه رفح خواهد بود.
محمود زهار عضو حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود زهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس روزگذشته در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که حماس مخالفتی با بازگشت سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به گذرگاه زمینی رفح و یا تعیین هر فردی برای اداره این گذرگاه ندارد، بلکه مهم این است که دولت توافق ملی هرچه سریع تر در پی راه حلی برای این مساله باشد.

 

زهار گفت: توافقات جدید جنبش حماس و فتح در قاهره بر ادغام تمامی کارمندان دولت سابق غزه در دولت توافق ملی صرف نظر از نوع کارشان تاکید دارد. وی تاکید کرد که تمامی این کارمندان باید به یک چشم نگاه شوند و فرقی بین آن‌ها گذاشته نشود.

 

این رهبر حماس ضمن اشاره به اینکه به موجب توافق اخیر در قاهره فرقی بین کارمندان نظامی و غیر نظامی نیست، خواستار پرداخت فوری حقوق کارمندان غزه همراه با کارمندان تشکیلات خودگردان بدون هیچ تمییز و استثنایی شد.

 

لازم به ذکر است که جنبش‌های فتح و حماس اواخر هفته گذشته طی دو روز نشست در قاهره بر سر از میان برداشتن تمامی موانع موجود بر سر راه فعالیت دولت وحدت ملی و تشکیل کمیته‌ای مشترک بین جنبش‌های فتح و حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به منظور پیگیری عملکرد دولت جدید و همکاری با آن در راستای عمران و بازسازی باریکه غزه، وحدت بخشی به موسسات و نهادهای مدنی و نظامی و حل مسائل مربوط به کارمندان قبل و بعد از دوره اختلافات داخلی توافق کردند./994/د102/ک

ارسال نظرات