۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۲۳۲۵۵
در قالب طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف صورت گرفت؛

آموزش حفظ قرآن به زبان انگلیسی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در اقدامی ابتکاری، در یکی از کلاس های سومین مرحله طرح تربیت حافطان قرآن کریم سازمان اوقاف در این استان، حفظ قرآن کریم به زبان انگلیسی آموزش داده می شود.
حفظ قرآن خواهران

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، از اجرای طرح ابتکاری آموزش حفظ قرآن کریم به زبان انگلیسی در این استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار و در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در یکی از کلاس های سومین مرحله این طرح در شهرستان مانه و سملقان؛ آموزش حفظ قرآن کریم به زبان انگلیسی ارائه می شود.

 

وی اضافه کرد: این طرح ابتکاری ویژه خواهران نوجوان قرآن آموز شهر جدید آوا در بخش سملقان شهرستان مانه و سملقان اجرا می شود که در آن خانم خاکشور، مدرس این کلاس قرآنی؛ به زبان عربی و انگلیسی حفظ قرآن را به حافظان شرکت کننده در سومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم آموزش می دهد.

 

گفتنی است، چند روز پیش حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همزمان با روز نخست مهر ماه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت؛ با تأکید بر یادگیری و تلاوت قرآن از سوی دانش آموزان، گفته بود: انتظار است دانش آموزان همان گونه که زبان انگلیسی می آموزند؛ به عنوان بچه مسلمان زبان و ادبیات عرب را نیز یاد بگیرند.

 

خراسان شمالی پیشتاز طرح تربیت حافظان قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: طرح تریبت حافظان و قاریان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از سه سال پیش و در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی آغاز شده که در آن سازمان اوقاف کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف، یک میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت می کند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح مزبور در قالب برنامه ای چهار ساله اجرا می شود، اضافه کرد: در این طرح سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن بود که تاکنون در طی دو مرحله این طرح سه هزار و 504 قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان شمالی شرکت کرده اند.

 

به گفته وی امسال در مرحله سوم این طرح سهمیه استان خراسان شمالی سه هزار و 600 نفر بود که در حال حاضر سه هزار و 637 نفر در دوره های تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده و سهمیه استان در طرح مزبور به طور 100 درصد تکمیل شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که کلاس های این طرح نیز از ابتدای خرداد ماه امسال در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک شهرستان های مختلف این استان آغاز شده است، اظهار داشت: آزمون پایانی این طرح در 10 رشته حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30و یک و دو، جزء یک تا پنج، جزء یک تا 10، جزء یک تا 15، جزء یک تا 20، حفظ کل، حفظ 150موضوع و 300 موضوع در دو مرحله در ماه های مهر و اسفند به صورت شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در پایان این دو آزمون به قرآن آموزانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند؛ مدرک رسمی و معتبر از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعطا می شود.

 

گفتنی است، طرح تریبت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از سه سال پیش در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطبهای فرهنگی آغاز شد و بر اساس برنامه می بایست سازمان اوقاف کشور در این طرح با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف در گام نخست برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.

 

آن گونه که حجت الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی، دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در روزهای اخیر اعلام کرده؛ شرکت قرآن آموزان در این طرح در سه سال اخیر از مرز 700 هزار نفر گذشته و در این زمینه استان خراسان شمالی در بین استان های کشور پیشتاز است./9314/ت302/ب

ارسال نظرات