۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۲۳۲۹۲

برگزاری بیش از 300 برنامه فرهنگی همزمان با دهه ولایت در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری بیش از 300 برنامه فرهنگی همزمان با دهه ولایت در خراسان جنوبی خبرداد.
غدير آغازي بر ولايت عدالت محور علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که همزمان با دهه ولایت بیش از 300 برنامه فرهنگی با همکاری ستادهای مردمی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای اجرایی در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: در سال جاری در اجرای برنامه ها رویکردهای جدیدی در نظر گرفته شده و سعی شده است به صورت بنیادین اهداف غدیر برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی همچنین از برپایی کاروان های غدیر به صورت نمادین در شهرستان بیرجند خبر داد و ابراز داشت: همزمان با دهه ولایت، واقعه غدیر در خراسان جنوبی بازسازی خواهد شد.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این همزمان با دهه ولایت یکی از بزرگترین نمایشگاه های تخصصی کتاب در حوزه های مختلف از جمله ولایت در خراسان برپا خواهد شد، گفت: این نمایشگاه با حضور ناشران برجسته کشوری برپا شده و در آن در کنار ارائه کتاب به گروه های سنی مختلف با همکاری حوزه های علمیه خراسان جنوبی کارگاه های مشاوره به ویژه در مباحث خانواده و سبک زندگی اسلامی برپا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده همچنین از مشاوره رایگان پزشکی در کنار نمایشگاه کتاب دهه ولایت خبرداد و افزود: این برنامه مشاوره پزشکی رایگان با همکاری ستاد مردمی غدیر در خراسان جنوبی برپا شده است.

 

وی با اشاره به این که برگزاری مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی، برگزاری ایستگاه های نقاشی ویژه کودکان و برپایی جام های ورزشی به مناسبت دهه ولایت از دیگر برنامه هایی است که در این هفته انجام خواهد شد، ادامه داد: سعی شده در برنامه محوری غدیر از کارشناسان برجسته مذهبی در برنامه های مختلف رسانه ملی از جمله برنامه سمت خدا دعوت شود تا حضور این افراد در میان نسل جوان به خوبی ابعاد واقعه غدیر را برای آنها شفاف کند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در ایام دهه ولایت به هرکسی که حافظ خطبه غدیر باشد کمک هزینه سفر به کربلای معلی پرداخت می شود، اظهار کرد: سه هزار کتیبه برای فضاسازی شهر آماده شده و دو روز قبل از عید غدیر در سطح شهرها نصب خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابرهیم زاده با اشاره به این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هم در ایام غدیر بیش از 400 برنامه فرهنگی برای گروه های سنی مختلف اجرا خواهند کرد، ابراز کرد: هرچه دهه ولایت باشکوه تر برگزار شود مانند خاری خواهد بود در چشم دشمن و حقیقت غدیر را به خوبی به سایر امت های اسلامی و ملت های آزاده جهان معرفی خواهد کرد و آنها را به تفکر در خصوص غدیر دعوت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که توزیع کتابچه های غدیر در میان مردم و تبیین رابطه غدیر با مهدویت از دیگر فعالیت های محوری است که به همت بنیاد غدیر در خراسان جنوبی انجام خواهد شد، گفت: همکاری گروه های مختلف مردم در برگزاری برنامه های دهه ولایت ستودنی است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات