۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۳۳۴۰
در انتفاضه الاقصی؛

83 اسیر فلسطینی به شهادت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ در جریان انتفاضه الاقصی 83 تن از اعضای جنبش اسیران فلسطین در زندان‌های صهیونیستی به خاطر خودداری ماموران از ارائه خدمات درمانی به آنان و شکنجه شدیدشان از سوی زندانبانان به شهادت رسیدند.
زندان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات اسیران فلسطین شب گذشته به مناسبت چهاردهمین سالروز انتفاضه الاقصی، با انتشار گزارشی در مورد شهدای جنبش اسرا تاکید کرد: مجموع شهدای جنبش اسیران فلسطین از سال 1967 تا به امروز به 206 تن می‌رسد که 83 تن از آنان در جریان انتفاضه الاقصی شهید شدند و بخش اعظم آنان از کرانه باختری بودند.

 

این مرکز افزود: 24 تن از این اسیران به خاطر عدم ارائه خدمات پزشکی و سه تن دیگر به خاطر شکنجه و یک تن دیگر هم به خاطر تیراندازی مستقیم شهید شدند.

 

در این گزارش می خوانیم که 54 تن از اسیران بر اثر تیراندازی مستقیم به سوی آنان به قصد کشت شهید شدند. ده ها تن از اسرای فلسطینی پس از گذشت چند روز از آزادی‌شان به شهادت رسیدند.

 

مرکز مطالعات اسیران فلسطینی، دشمن صهیونیستی را به قتل عامدانه اسیران در زندان‌های صهیونیستی متهم کرد.

 

مرکز یاد شده از نهادهای حقوقی و بشردوستانه بین المللی خواست تا در مورد علل شهادت اسیران فلسطینی در داخل زندان‌های اسرائیلی تحقیقات لازم را به عمل آورد و جنایات ماموران صیونیستی علیه این اسیران را رسوا سازد./994/ب102/د

ارسال نظرات