۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۲۳۳۴۵

آل‎خلیفه 9 شهروند این کشور را سلب تابعیت کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه عالی کیفری بحرین طی حکمی 9 شهروند بحرینی را به حبس ابد و سلب تابعیت محکوم کرد.
سركوب اعتراضات مردمي در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه عالی کیفری بحرین روز گذشته طی حکمی 9 شهروند این کشور را به اتهام قاچاق اسلحه به حبس ابد و سلب تابعیت محکوم کرد.

این در حالی است که این شهروندان این اتهامات را رد کرده و می‌گویند هدف از این کار مقام‌های دولتی به وحشت انداختن مردم و تلاش برای ساکت کردن آن‌ها برای دست برداشتن از خواسته‌های بر حقشان است.

 

این دادگاه همچنین سه نفر دیگر را به اتهام حمله به نیروهای امنیتی و نظامی به سه سال زندان محکوم کرد.

 

مقام‌های بحرین معارضان این کشور را که با شرکت در راهپیمایی‌های صلح آمیز خواستار آزادی، دموکراسی و برابری در کشورند، متهم به خشونت طلبی و تلاش برای بر هم زدن ثبات کشور می‌کنند.

 

بحرین پیش از این نیز از شماری از معارضان سلب تابعیت کرده بود و به همین دلیل سازمان دیده‌بان حقوق بشر ماه گذشته ضمن محکوم کردن این اقدام مقام‌های بحرینی اعلام کرد هدف مقام‌های بحرینی از اینگونه کار ها به وحشت انداختن مردم است.

 

سلب تابعیت مردم بحرین در حالی است که حکومت این کشور با تابعیت بخشی به هزاران پاکستانی و اردنی درصدد تغییر ترکیب جمعیتی این کشور است.

 

گروه‌های معارض بحرینی روزگذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند: تصمیم وزارت کشور بحرین در جلوگیری از برگزاری راهپیمایی آن‌ها در منطقه الدیر مخالف قانون اساسی وغیر قانونی است و مقام‌های این کشور با چنین اقدام‌هایی سعی می‌کنند دهان مردم بحرین را ببندند تا خواسته‌های بر حق خود را بیان نکنند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات