۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۲۳۳۵۸
آیت الله نجفی:

دلم از کشتار و آوارگی عراقی‎ها به درد آمده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف نسبت به اوضاع بحرانی در این کشور و قتل و آواره شدن مردم از سوی داعش ابراز نگرانی کرد.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس حسینی با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دفتر این مرجع دیدار و گفت وگو کرد.

 

حضرت آیت الله نجفی از اوضاع کنونی عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: در حالی که پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام انتظار داشتیم عراق به سوی پیشرفت و آبادانی گام بردارد، شاهد آن هستیم که این کشور با وضع تأسف انگیزی مواجه است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دل او از کشتار و آوارگی عراقی ها به درد آمده است، افزود: دشمنان عراق در هر زمان و مکانی درصدد ایجاد فتنه و طایفه گرایی میان شهروندان هستند تا همبستگی ملت را فروریخته و مردم به کشتار یکدیگر بپردازند.

 

وی تصریح کرد: گروه های تکفیری به ویژه داعش در حال کشتار بی گناهان و به حاشیه راندن شهروندان عراقی هستند. دولت عراق باید مرزهای کشور را به دقت کنترل کرده و به مقابله با این باندهای تکفیری بپردازد.

 

حجت الاسلام کربلایی نیز گزارشی از آخرین تحولات عراق به ویژه کشتار و آوارگی مردم و تجاوز به حقوق بشر از سوی گروه های تروریستی ارائه داد./980/.ب902/د

ارسال نظرات