۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۲۳۴۱۵
رییس مجتمع آموزش عالی فقه:

نیت خالص، رمز موفقیت سربازان جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع آموزش عالی فقه گفت: نورانیت فهم و درک مفاهیم دین، تنها با نیت پاک و خالص و تلاش بسیار در تحصیل آن به دست می‌آید.
حجت الاسلام مصطفي محامي رييس مجتمع آموزش عالي فقه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه، حجت‌الاسلام مصطفی محامی رییس مجتمع آموزش عالی فقه در دیدار با طلاب مدرسه تخصصی فقه و معارف که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به اهمیت انگیزه در تحصیل، اظهار کرد: نورانیت فهم و درک مفاهیم دین، تنها با نیت پاک و خالص و تلاش بسیار در تحصیل آن به دست می‌آید.

 

وی افزود: باید دانسته‌های دین را در زندگی کاربردی کرد و آنها را در مرحله عمل نهادینه‌سازی نمود تا بتوان مبلغ عملی در آموزه‌های دینی گردید.

 

رییس مجتمع آموزش عالی فقه تواضع را نتیجه تحصیل علم دانست و اذعان کرد: اگر تعلیم علوم دینی، منجر به فروتنی و تواضع نگردد، نمی‌توان آن را مثمر و دارای نتیجه دانست، علم تنها با تواضع دارای فایده می‌گردد.

 

حجت‌الاسلام محامی با بیان این‌که جوامع اسلامی باید آن‌گونه در برابر کفر قوی باشند که خیال جنگیدن با مسلمین به ذهن دشمن خطور کند، افزود: دفاع مقدس ایران و جانفشانی‌های جوانان آن درس عبرتی به مستکبران داد که دیگر حتی جرأت تفکر به دست‌اندازی به تمامیت ارضی این مرز و بوم را به خود ندهند که این خود بالاترین درس و الگو برای دیگر امت‌های اسلامی را در پی داشته است.

 

وی تهاجم فرهنگی غرب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه، که سربازان جنگ نرم هستند، باید در این جنگ همه‌جانبه فرهنگی که ریشه‌های اعتقادی اسلام و شیعه را هدف گرفته است، توانمند ظاهر شوند تا حملات موجود را خنثی سازند./907/د102/ی

ارسال نظرات