۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۲۳۴۱۸
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

هیچ محدودیتی برای توسعه فعالیت‌های دینی در سازمان تبلیغات اسلامی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مسأله تبلیغ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهان است که در سازمان تبلیغات به‌ عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار گرفته چراکه این سازمان در فعالیت‌های دینی و مذهبی دارای هیچ‌گونه محدودیتی نیست.
 حجت‌الاسلام حسين روحاني‌نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: سازمان تبلیغات درهمان آغاز شکل‌گیری نظام فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف دینی و تبلیغ شروع کرده و تاکنون موفقیت‌های بزرگی در حوزه دینی، هنر، فعالیت‌های قرآنی، رسانه و به دست آورده است که مایه برکت نظام است.

 

وی بیان داشت: مسأله تبلیغ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهان است که در سازمان تبلیغات به‌عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار گرفته چراکه این سازمان در فعالیت‌های دینی و مذهبی دارای هیچ‌گونه محدودیتی نیست.

 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد عنوان کرد: شرایط جامعه در هر زمان دچار تغییر و تحول می‌شود که بر همین اساس نیز شیوه‌های تبلیغات دچار تغییر می‌شوند و باید عرصه فرهنگی متناسب با نیاز زمان پاسخ‌ها و اقدامات لازم نیز انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز تنها با منبر رفتن نمی‌توان به توسعه دین کمک کرد بلکه باید از روش‌های نوین تبلیغ نیز بهره گرفت، افزود: حوزه‌ها باید مهارت‌های جدید تبلیغ را به مبلغین آموزش دهند و استفاده نکردن از روش‌های نظری تبلیغات ممکن است مؤثر واقع نشود.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه با آموخته‌های گذشته نمی‌توان به نیازهای امروز پاسخ داد، تأکید کرد:‌ مبلغین باید آموزش‌های لازم را یاد بگیرند و آموزش ضمن خدمت همیشه استمرار یابد.

 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد به روش‌های نوین تبلیغ در دنیای امروز و عدم کارایی تبلیغ چهره به چهره پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند در کارها منسجم و تشکیلاتی اقدام شود،  بنابراین اگر سازمان‌یافته و بر اساس یک نظام مدون حرکت نشود دچار حرکت‌های تکراری و اتلاف وقت و نیرو خواهیم شد.

 

وی تصریح کرد: استقبال مردم از مراسم‌های دینی و مذهبی و فرهنگی حاصل واگذاری فعالیت‌ها به مردم توسط سازمان تبلیغات است و هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در ترویج برنامه‌های معنوی، عبادی، فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به محافل و مجالس فرهنگی و معنوی ایفا می‌کنند.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: هیأت‌های مذهبی گسترده‌ترین تشکل دینی و مذهبی در تجلی مشارکت عمومی کشور هستند که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اقدام به برگزاری محافل در مساجد و هیأت‌ها و اماکن عمومی می‌کنند.

                   

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با تقدیر و تشکر از زحمات حجت‌الاسلام شریفی‌راد مدیر کل قبلی تبلیغات استان ایلام اظهار داشت: حجت‌الاسلام شریفی راد از نیروی مخلص سازمان تبلیغات است که بدون ادعا بیش از 12 سال است در حال انجام خدمات هستند./998/د101/ب4

ارسال نظرات