۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۲۳۵۴۵
رییس دانشگاه پنجاب پاکستان:

توطئه‌های لابی صهیونیزم نگران کننده است

خبر گزاری رسا - سرکنسول جمھوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان به همراه اکبر برخورداری، مسئول خانه‌ی فرهنگ ایران با حضور در دانشگاه پنجاب پاکستان، با مجاهد کامران، رییس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
اسراييل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنی‌اسدی سرکنسول جمھوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان به همراه اکبر برخورداری، مسئول خانه‌ی فرهنگ ایران با حضور در دیدار با مجاهد کامران رییس این دانشگاه گفت‌:  دانشگاه تحت مدیریت شما، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز علمی پاکستان در سال‌های گذشته، روابط بسیار خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی ایران و به ویژه دانشگاه فردوسی مشهد داشته است.

 

وی افزود: این دو دانشگاه، تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کرده‌اند که اجرایی شدن توافقات آن، در گسترش روابط آموزشی و علمی دوجانبه و مبادله‌ی هیأت‌های علمی بین دو دانشگاه مؤثر خواهد بود.

 

در ادامه اکبر برخورداری، مسئول خانه‌ی فرهنگ ایران در لاهور پاکستان، ضمن قدردانی از همکاری‌های دانشگاه پنجاب در تمامی زمینه‌های درخواستی نمایندگی فرهنگی ایران در لاهور، بیان کرد: این نمایندگی فرهنگی در نظر دارد به مناسبت روز تولد علامه اقبال، شاعر، اندیشمند و فیلسوف لاهور، با همکاری دانشگاه پنجاب، کنفرانس اقبال را با حضور اساتید و اندیشمندان پاکستانی در این دانشگاه برگزار کند.

 

وی در ادامه با اشاره به آموزش زبان فارسی در دانشگاه پنجاب، افزود: طبق گزارش بخش‌های فارسی در برخی از دانشکده‌های وابسته به دانشگاه پنجاب، تعداد اساتید زبان فارسی در سال‌های اخیر کاهش یافته است. به همین دلیل علاقمندان به یادگیری زبان فارسی در دانشگاه با کمبود استاد مواجهند. این در حالی است که مواد و متون آموزش زبان فارسی دانشگاه پنجاب و کالج‌های وابسته به آن هم نیاز به بازنگری دارند.

 

رییس دانشگاه پنجاب هم در آغاز سخنان خود، مطالب بسیار مهمی درباره‌ی وضعیت منطقه و جهان و توطئه‌های لابی صهیونیسم علیه مسلمانان بیان کرد./988/د102/ک
 

ارسال نظرات