۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۲۳۵۶۷
در نیمه نخست سال 93 صورت گرفت؛

برگزاری بیش از 240 دوره آموزشی قرآن در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت های بالای قرآنی در خوزستان اظهارداشت: بیس از 240 دوره آموزشی قرآن کریم در نیمه نخست سال جاری در خوزستان برگزار شد.
قاسم مقدمي

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شرایط ویژه و مناسب استان را از عوامل رشد کانون های قرآنی دانست و گفت: برگزاری 244 دوره آموزشی قرآن کریم در نیمه نخست سال جاری در خوزستان نشانه ای از رشد ظرفیت ها و مناسب بودن شرایط است.

وی با بیان این که قرآن لطف الهی برای هدایت انسان ها بوده است، ابرازداشت: ساماندهی کانون ها و مراکز قرآنی می تواند در رشد و گسترس فرآیند آموزش قرآن نقش مهمی داشته باشد.

مقدمی درباره برنامه های اجرا شده از سوی این نهاد گفت: دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خوزستان با 65 مؤسسه قرآنی و 150 خانه شهری و روستایی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم در استان کرده و به نتیجه های خوبی نیز رسیده است.

 مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان هدف از برگزاری این دوره ها را گسترش فرهنگ انسان ساز قرآن کریم در جامعه دانست و افزود: بسیاری از ناهنجاری ها و انحراف های اجتماعی ناشی از توجه نکردن به فرهنگ نورانی قرآن در جامعه است.

مقدمی برنامه های اجرا شده را در سه محور آموزشی، تبلیغی ترویجی و حمایتی نظارتی عنوان کرد و بیان داشت: در محور آموزشی می توان به برگزاری 120دوره آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح گوناگون، ارائه 1700 گواهینامه برای پذیرفته شدگان این دوره ها و برگزاری 20 دوره آموزش مفاهیم اشاره کرد.

وی در ادامه به محور تبلیغی ترویجی و برنامه های اجرا شده در این محور اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های اجرا شده در محور تبلیغی ترویجی شامل برگزاری محفل های انس با قرآن در مناطق محروم شهر اهواز همچون عین دو، کوت عبدالله و زرگان  و انعکاس آن از شبکه استانی، برگزاری مسابقه های تلاوت و تسنیم قرآن کریم و برگزاری های کرسی های تلاوت قرآن کریم در شهرستان های اهواز، هویزه و آبادان است.  

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به سومین محور برنامه های اجرا شده ز سوی این نهاد  تصریح کرد: سومین محور که به عنوان محور حمایتی نظارتی عنوان شده شامل حمایت از 5 جلسه تخصصی تلاوت و حفظ قرآن کریم، تهیه و توزیع 21هزار جلد قرآن کریم، راه اندازی و پشتیبانی از اتحادیه امور مؤسسه های قرآنی خوزستان و توزیع 1500 جلد مفاتیح الجنان و نهج البلاغه است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات