۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۲۳۶۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تمامی علوم و دانش بشری محتاج قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بالاترین و برترین کتاب برای بشریت را قرآن کریم معرفی کرد و اظهار داشت: تمامی علوم و دانش بشری محتاج قرآن است.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با وجود گسترش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی هنوز کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است.


وی ادامه داد: در حالی که روز به روز شاهد رشد فناوری های نوین در فضای مجازی، شبکه اجتماعی و تکنولوژی های ارتباطی هستیم، اما هیچ یک تاکنون نتوانسته جای کتاب را پر کند، در حقیقت آن مفاهیمی که از کتاب بر مخاطب القاء می شود، با دیگر ابزارها ممکن نیست.


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به گسترش ناشران الکترونیک و نرم‌افزارهای چند رسانه ای گفت: با وجود این‌که برخی از این نرم‌افزارها ده‌ها و شاید صدها کتاب را در قالب یک لوح فشرده به مخاطبان خود ارایه می دهد، اما هنوز اقبال برای کتابخوانی بیشتر است.


وی کتاب را مهم ترین ابزار برای انتقال مفاهیم و دانش بشری دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز سیره ائمه معصومین و رسول گرامی اسلام(ص) به دست ما رسیده است، در سایه تلاش عالمان دین برای نشر آن معارف در قالب مکتوبات به ویژه کتاب بوده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بالاترین و برترین کتاب برای بشریت را قرآن کریم معرفی کرد و اظهار داشت: تمامی علوم و دانش بشری محتاج قرآن است، بنابراین نباید از این کتاب که برنامه سعادت بشریت است، فاصله بگیریم.


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به اعجاز علمی قرآن کریم تصریح کرد: هنوز دانش بشری نتوانسته برخی مسائل علمی که در قرآن مطرح شده را پالایش و تحلیل کند، اما باید دانست که قرآن صرفا کتاب علمی نیست، اما تمام علوم محتاج قرآن هستند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هنوز ارزش و جایگاه فرهنگ کتابخوانی به ویژه قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم در جامعه شناخته نشده است، گفت: شهید مدنی در جایی فرمودند؛ ای کاش به جای مطالعه این همه کتاب، قرآن را بارها می خواندم.


وی در پایان ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیازمند توسعه زیرساخت ها و اصلاح برخی از قوانین دانست و گفت: چطور است که برای اعطای مجوز برای احداث یک ساختمان از سوی شهرداری حتما باید پارکینگ پیش بینی شود، اما کتابخانه برای بسیاری از شهرک های تازه تأسیس شده پیش بینی نمی شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات