۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۲۳۷۹۸
آیت الله شبستری:

ملت ایران اجازه نمی‌دهد سفارت انگلیس در ایران دایر شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که سخنان دیوید کامرون ذوق زده‌های داخل کشور را که در فکر یخ شدن روابط دو کشور ایران و انگلیس بودند، نا امید کرد، گفت: ملت ایران هیچگاه جنایات آشکار و پنهان انگلیس و دخالت در فتنه 88 را فراموش نخواهد کرد و امروز نیز به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد سفارت انگلیس در ایران دایر شود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکا و سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: رییس جمهور در سخنرانی های مختلف این سفر مواضع اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر مورد تأکید قرار داد.


وی در ادامه با بیان این‌که سخنان نخست وزیر انگلیس چند ساعت پس از ملاقات با رییس جمهوری اسلامی ایران ماهیت پلید روباه پیر عالم سیاست را آشکار کرد، افزود: سخنان کامرون ذوق زده های داخل کشور را که در فکر یخ شدن روابط دو کشور بودند، نا امید کرد.


امام جمعه تبریز با اشاره به دخالت ها و جنایات آشکار و پنهان انگلیس در ایران، گفت: ملت ایران هیچگاه نقش و دخالت انگلیس در فتنه 88 را فراموش نخواهد کرد و امروز نیز به هیچ وجه اجازه نمی دهد سفارت انگلیس در ایران دایر شود، چراکه این سفارت تبدیل به لانه جاسوسی و مرکز فتنه انگیزی خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به سفر رییس جمهور به آستارخان روسیه برای شرکت در گردهمایی رؤسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: مذاکرات جنبی این نشست بسیار مثبت و ارزشمند بوده است، که برکات این مذاکرات در آینده نزدیک مشخص شود.


آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روزهای نهم تا دوازدهم مهر به عنوان روز همبستگی با مردم غزه خواستار کمک مردم ایران به مردم ستمدیده غزه شد و اظهار داشت: پایگاه های مقاومت بسیج و کمیته امداد آماده دریافت کمک های نقدی عموم مردم نوعدوست استان هستند.


وی با اشاره به خسارات و ویرانی های گسترده نوار غزه در تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: هم اکنون مردم مسلمان و رنج دیده غزه چشم انتظار کمک های مردم سراسر کشورهای جهان به ویژه ممالک اسلامی هستند که انتظار داریم مردم مسلمان ایران در این زمینه پیشگام باشند.


امام جمعه تبریز در ادامه ائتلاف کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا علیه گروهک تروریستی داعش را دستاویزی برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه و تخریب زیرساخت های عراق و سوریه عنوان کرد و اظهار داشت: این گروهک توسط خود آمریکا ایجاد شده و جنگ آمریکا با داعش دروغی بیش نیست.


وی با تأکید بر این‌که مردم دنیا به رویکرد و ائتلاف آمریکا اعتماد ندارند، تصریح کرد: طی روزهای اخیر تأسیسات استراتژیک سوریه از جمله نیروگاه و پالایشگاه بمباران شده است، که این حملات به بهانه نابودی گروهک تروریستی داعش صورت می گیرد، البته آشکار است که اهداف پشت پرده ای از جمله به عراق و سوریه وجود دارد./935/پ201/ی

ارسال نظرات