۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۲۳۸۱۶
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

جهان اسلام از ظرفیت‌های خود برای مقابله با تکفیری‌ها بهره گیرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای مقابله با گروه‌های تکفیری شد.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، مرحله کنونی را مرحله خطرناک مقابله با تروریسم و ناامنی در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: مراسم روح بخش حج فرصت مناسبی برای تقویت وحدت و انسجام اسلامی است تا بدین وسیله مسلمانان به مقابله با هرگونه اندیشه افراطی بپردازند.
 

وی با اشاره به محاصره مناطق مختلف لبنان از سوی گروه‌های تکفیری و افزایش بحران در کشورهای منطقه، گفت: بازتاب تحولات منطقه و افزایش تحرک تروریست‌‎ها در عراق و سوریه، لبنان را نیز وارد دایره خطر کرده است. گروه‌های تروریستی تلاش دارند با ضربه وارد کردن به بخش‌های مختلف لبنان، این کشور را به حیات خلوت خود تبدیل کنند.
 

وی افزود: ربودن سربازان لبنانی از سوی جبهه النصره و داعش در منطقه عرسال و به قتل رساندن تعدادی از نیروهای امنیتی لبنان با هدف تضعیف ارتش صورت پذیرفت. ارتش لبنان نیز برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات باید با واکنش‌های کوبنده و محکم درس عبرتی را به تروریست‌ها بدهد.
 

حجت الاسلام قبلان بر لزوم جلوگیری از افزایش اختلافات داخلی بین جریان‌های سیاسی لبنان تاکید و خاطرنشان کرد: انتخاب رییس جمهور آینده لبنان ضروری است و در صورت ایجاد خلاء در فضای سیاسی این کشور باید منتظر ایجاد مشکلات بیشتری بود.

 

وی خواستار ایجاد راهکار داخلی از سوی احزاب سیاسی برای حل بحران لبنان شد و اظهار داشت: گروه‌های تکفیری از هیچ راهی برای اجرای اهداف تروریستی خود فروگذار نمی‌کنند. آنها به واسطه اقدامات جنایتکارانه خود که به نام دین مبین اسلام صورت می‌پذیرد همه مفاهیم اخلاقی و دینی را زیر پا گذاشته اند و به دنبال از بین بردن نظام های دموکراتیک در منطقه هستند.

 

خطیب جمعه برج البراجنه با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی نسبت به اقدامات تکفیری‌ها و توجیه جنایت‌های آنان، گفت: تکفیری‌ها دشمن اصلی جهان اسلام هستند و مسلمانان باید از همه ظرفیت‌های خود برای به زانو درآوردن آنان استفاده کنند./983/ب901/د

ارسال نظرات