۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۲۳۸۹۳

میهمانان آمریکایی همایش افق نو پس از بازگشت از ایران مورد بازجویی قرار گرفتند

خبرگزاری رسا ـ فعال آمریکایی در صفحه ی شخصی فیس بوک خود نوشت: پس از بازگشت از ایران در فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفتم و از کتاب های درون ساکم پرونده سازی شد.
کيلپ ماپن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، Caleb Maupin یکی از میهمانان همایش افق نو و از کارشناسان و خبرنگاران شبکه ی پرس تی وی، پس از بازگشت از ایران در صفحه شخصی خود نوشت: پس از بازگشت از ایران، در فرودگاه توسط ماموران مورد بازجویی قرار گرفتم.

 

وی افزود: در مورد کار و سفرم هر نوع سوالی از من پرسیده شد. از تک تک کتاب‌هایی که با خود به همراه داشتم کپی برداری و پرونده سازی و از محتوای لپ تاپ و تلفن همراهم یادداشت برداری شد.

 

وی در ادامه با ابراز تاسف از این اتفاق نوشت: وقتی به کشوری سفر می کنی که سرمایه داران از آن خوششان نمی آید، این اتقاقات طبیعی ست.

 

کیلب ماپن، روزنامه نگار و فعال سیاسی متولد ایالت اوهایو و ساکن شهر نیویورک می باشد. وی که حضور در اجزاب ضد امپریالیستی چون Fight Imperialism – Stand Together را در کارنامه ی خود دارد از مدیران جوان International Action Center می باشد و جزو شخصیت های تاثیرگذار در جریانات جنبش وال استریت در آمریکا محسوب می شود.
 
 

پیش از این نیز، دکتر رندی شرت، از دیگر میهمانان همایش افق نو و عضو انجمن بین المللی حقوق بشر اقلیت آمریکا در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا از عواقب سفر خود به ایران ابراز نگرانی کرده بود./995/ب903/ک

ارسال نظرات