۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۳۹۰۴

حضور ناشران حوزوی و دینی در نمایشگاه کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: حضور ناشران حوزوی و دینی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز چشمگیر و ارزشمند است.
حجت‌الاسلام صمد ناصري، معاون تهذيب مركز مديريت حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام علی ناصری، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب همواره فرصتی برای آشنایی با تازه‌های نشر در حوزه های مختلف به ویژه کتب دینی و فقهی بوده است.


وی با بیان این‌که حضور ناشران حوزوی و دینی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز چشمگیر و ارزشمند است، گفت: بسیاری از کتبی که طلاب و روحانیان برای تهیه آن مجبور بودند تا تهران و حتی قم مسافرت کنند، امروز در نمایشگاه کتاب تبریز به راحتی با تخفیف های نمایشگاهی قابل دسترسی است.


معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که حضور ناشران حوزه علمیه قم، اصفهان و دیگر شهرهای حوزوی کشور در نمایشگاه کتاب تبریز قابل توجه است، افزود: آثاری که در غرفه های حوزوی نمایشگاه عرضه می شود، مناسب حال طلاب علوم دینی و پژوهشگران حوزوی استان است.


وی با اشاره به کتب تهذیبی و اخلاقی عرضه شده در نمایشگاه کتب تبریز گفت: استقبال از آثار آیت الله مجتهدی تهرانی، آیت الله بهجت، آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی و دیگر علمای بزرگوار بسیار زیاد است، به یقین جامعه تشنه معارف الهی بایستی حوزه پاسخگوی این نیاز باشد.


امام جمعه خسروشاه با اشاره به این‌که قیمت کتاب های دینی و حوزوی به نسبت دیگر کتاب ها مناسب و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: برخی کتاب های دینی در این نمایشگاه با تخفیف 50 درصدی نیز به فروش می رسند که اقدامی بسیار ارزشمند برای ترویج فرهنگ و معارف دینی محسوب می شود.


حجت الاسلام ناصری ادامه داد: استقبال مردم از غرفه های مربوط به ناشران حوزوی و دینی نیز نشان دهنده گرایش عمومی نسبت به معارف الهی است، که بایستی تسهیلات ویژه برای ناشران فعال در حوزه دین اعطا شود تا کتب فقهی و دینی با قیمت ارزان تر در اختیار عموم قرار گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، با بیان این‌که میزان مطالعه حوزویان همواره بسیار بیشتر از دیگر اقشار جامعه بوده است، افزود: برای افزایش میزان کتابخوانی باید فرهنگ سازی از دوران کودکی و تربیت در نهاد خانواده آغاز شود./935/ت303/ب4

ارسال نظرات