۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۲۳۹۱۵
امام جمعه ملکان:

نمایشگاه کتاب اقدامی جهادی در عرصه فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملکان گفت:‌ برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، اقدامی جهادی در عرصه فرهنگ محسوب می شود.
نمايشگاه کتاب

حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ، برگزاری نمایشگاه کتاب، کاری جهادی و قابل تقدیر است و جا دارد این گونه حرکت‌ها در طول سال تداوم داشته باشد.


امام جمعه ملکان برگزاری نمایشگاه کتاب برای جامعه پویا، خلاق و مبتکر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز از استقبال و جنب و جوش مردم برخوردار بوده و به نسبت سال های قبل مراجعه مردم بهتر است، اما هنوز با ایده‌آل ها فاصله داریم و نیاز است که نسبت به غنای کیفی نمایشگاه توجه شود.


وی حضور طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان در نمایشگاه کتاب تبریز را قابل توجه عنوان کرد و گفت: این حضور گسترده نشان از توجه حوزویان به علم و آشنایی با تازه های نشر است، که خوشبختانه ناشران حوزوی خوبی در این نمایشگاه حضور دارند که آثار خود را با تخفیف عرضه می کنند.


حجت الاسلام زمانی با بیان این‌که باید برنامه ریزی برای حضور نخبگان شهرستانی در نمایشگاه کتاب تبریز صورت گیرد، افزود: در اعطای بن میان نخبگان نیز باید دانش آموزان، دانشجویان و طلاب شهرستانی دارای سهم مشخص باشند، هم اکنون مدارس علمیه مختلفی در شهرهای استان فعالیت دارند که کمتر فعالیت آنان منعکس می شود.


امام جمعه ملکان گفت: برخی افراد در مراکز شهرستان ها مستحق دریافت بن کتاب هستند، مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد که در این راستا نیز توجه مسؤولان امر ضروری است، در حقیقت باید به گونه ای برنامه ریزی شود که یارانه خرید کتاب شامل اقشار مختلف جامعه شود.


همچنین جهانگیر اسکندرزاده، فرماندار ملکان با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب در ایام مختلف سال گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب ضرورت جامعه بوده و کتاب یکی از نیازهای روانی و روحی انسان می باشد و ارائه کتاب در قالب های مختلف اهمیتی مضاعف دارد.


وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه یکی از ضروریات مهم است، ولی متاسفانه نتوانسته ایم در زمینه قرار گرفتن کتاب در سبد کالایی مردم گام های جدی برداریم، از سوی دیگر باید ارتباط افراد جامعه با کتاب و کتابخوانی به صورت عام در کانون خانواده ها مورد توجه بوده و از درون خانواده این فرهنگ پرورش یابد.


اسکندرزاده گفت: نمایشگاه های کتاب نباید منحصر در مرکز استان باشد و امکان استفاده همه شهرها و حتی روستاها از  برگزاری نمایشگاه های کتاب امکان پذیر شود، بالا بردن سطح آگاهی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر خواهد بود و با برنامه ریزی مدون میتوان به ارتقای فرهنگ کتابخوانی دست یافت./935/ت303/ب

ارسال نظرات