۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۲۳۹۸۲

آداب و رسوم عید قربان در عراق

خبرگزاری رسا ـ مردم عراق در روز عید سعید قربان، رسوم و برنامه‎های مختلفی نظیر زیارت بارگاه ائمه اطهار(ع) و دیدار با مراجع تقلید دارند.
کعبه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، عید سعید قربان از اعیادی است که مردم عراق توجه ویژه ای به آن دارند و از آن به عنوان عید بزرگ یاد می کنند، به همین دلیل 4 روز تعطیلی در این کشور اعلام می شود.

 

اما در این گزارش به شرح مختصری از مهمترین آداب و سنت های ملت عراق در روز عید سعید قربان می پردازیم.

 

1. زیارت بارگاه ائمه اطهار(ع)

 

سفر به شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا از مهمترین آداب این روز است که عراقی ها به آن پایبند هستند. آنان در عید قربان به زیارت ائمه اطهار(ع) می روند و البته توجه ویژه ای به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارند.

 

2. برگزاری نماز عید در مساجد و حسینیه ها

 

3. دیدار با مراجع تقلید

 

شهروندان عراقی پس از اقامه نماز عید سعید فطر به بیوت مراجع تقلید، علما و ائمه جمعه و جماعت می روند و این عید بزرگ را به آنان تبریک می گویند. مراجع تقلید و علما نیز استقبال خوبی از مردم دارند.

 

4. رفتن به منزل والدین و بستگان

 

رفتن به منزل والدین و تبریک گفتن عید به آنان از مواردی است که عراقی ها همانند سایر مسلمانان به آن توجه ویژه ای دارند. آنان همچنین به دیدار شیوخ عشایر، بستگان و دوستان خود می شتابند.

 

5. برنامه ویژه عشایر

 

برخی از عشایر عراق آداب و روسم خاصی در اعیاد اسلامی دارند که این آداب از منطقه ای به منطقه دیگر اختلاف دارد. آنها جشن های باشکوهی برگزار می کنند و فعالیت های اجتماعی مختلفی دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات