۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۳۹۹۸
آیت الله نمازی:

عید قربان مظهر عظمت وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان از عید قربان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان نام برد و گفت: عید سعید قربان و غدیر دو عید بزرگ اسلامی و از امتیازات امت اسلامی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با تبریک عید سعید قربان گفت، عید قربان و عید سعید فطر مظهرعظمت، انسجام و وحدت اسلامی است و در چنین روزی مسلمان سراسرجهان  در صفوف فشرده و در محراب عبادت بندگی خدای سبحان گرد هم آمده و نسبت به معارف الهی تجدید عهد و بیعت می کنند.

 

وی افزود: در هیچ یک از ادیان دیگر چنین کنگره و گرهمایی که مسلمانان جهان در چنین ایام و مناسبت های مذهبی دارند نمی توانید مشاهده کنید، لذا خداوند چنین ایامی را تشریح کرده است تا مظهر عظمت اسلام و مسلمین باشد.

 

آیت الله نمازی گفت: روز دهم ذی الحجه خداوند به وسیله تشریح ذبح و قربانی کردن و رمی جمرات بندگانش را به لحاظ معنوی و فکری تقویت می کند و این قربانی آزمایشی و جهاد مالی است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به این که قربانی هیچ سودی برای خدا ندارد وخداوند نیازی به قربانی کردن ندارد گفت: قربانی کردن یک آزمایشی و جهاد مالی برای انسان هایی است که مال و ثروت خود را با قربانی کردن در راه خدا انفاق می کنند.

 

آیت الله نمازی، قربانی کردن حجاج در مناسک حج  را واجب و برای مسلمانی که در مناسک حج حضور ندارند مستحب دانست و گفت: حضور در منا هم جهاد مالی است و هم جهاد نفسانی است که خدا دستور داده است حجاج سنگ های حجاز را جمع آوری و شیطان را سنگسار کنند.

 

وی سنگسار کردن شیطان را آموزشی برای حجاج در تمامی مراحل زندگی دانست و گفت: سنگسار کردن شیطان درسی برای حجاج در منا است تا آنها شیطان را همیشه دشمن خود بدانند و بعد از بازگشت از سفرحج نیز با شیطان مبارزه کنند.

 

آیت الله نمازی در ادامه عدم دخالت امام سجاد در سیاست و یا سیاسی نبودن او را تفکری اشتباه خواند و گفت: امام سجاد(ع) در زمان خفقان سیاسی که به شدت تحت مراقبت بوده است و فضایی برای اجرای فعالیت های سیاسی وجود نداشته است موضع گیری بر علیه دشمن و حتی قیام مختار را تأئید کرده است.

 

وی افزود : امام سجاد می گوید جایگاه رهبری و منصب امامت و لایت و رهبری اسلامی منصبی خدایی برای برگزیدگان خدا و امین الله است اما باعث تأسف است که این جایگاه راکه از ائمه معصومین است عدهای به ناحق آن غصب کردند.

 

به گفته وی، منصب رهبری یک منصب زمینی و بشری نیست که بتوان با انتخابات و رای گیری به آن رسید بلکه منصبی خدایی و عرشی و آسمانی است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز نیز در هیچ کجای دنیا نمی توانید رهبری صالح و سالم و مانند رهبر ایران معرفی کنید چرا که همه رهبران دنیا بدون استثنا به مفاسد اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی مبتلا هستند و صلاحیت رهبری دنیا را ندارند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به فراز هایی از فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت برائت برای حجاج در کنگره گفت:  معظم له در یکی از فرازهای خود می فرماید اسلام ناب اسلام صفا و معنویت و پرهیزکاری و مردم سالاری و اشدا علی الکفار رحما بینهم است نه  این که اسلام آمریکایی و پوشانیدن لباس اسلام و نوکری اجانب و دشمنی با امت اسلامی باشد. 

 

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین افشای انتشار ویروس ابولا توسط آمریکا در افریقا توسط یک روزنامه لیبرال را رسوایی دیگر آمریکا دانست و هدف آمریکا از انتشار ویروس ابولا در آفریقا توسط آمریکا را  کاهش نسل مسلمانان و نسل کشی مسلمانان اعلام کرد./1307/پ201/ب

ارسال نظرات