۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۲۴۰۰۰
آیت الله شبستری:

مهم ترین ضرورت امروز جهان اسلام وحدت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که عید قربان یکی از نقاط مشترک مسلمانان برای وحدت است، گفت: وحدت امت اسلامی لازمه مقابله با گروهک های افراطی و تروریستی است.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: عید قربان فرصتی برای ذبح هواهای نفسانی است.


وی با بیان این‌که اعیاد بزرگ اسلامی هر یک دارای فلسفه خاصی هستند، خاطرنشان کرد: همه انسان های آزاده مدعوین عید بزرگ قربان هستند، در حقیقت عید قربان، عید مبارزه با شیطان نفس و توکل به ذات اقدس الهی و روز ذبح نفسانیت است.


امام جمعه تبریز مبارزه با نفس، تقرب به درگاه الهی، کمک به نیازمندان و تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار را از دیگر فلسفه اصلی این عید بزرگ اسلامی عنوان کرد و گفت: روح حاکم بر اعیاد اسلامی کمک به نیازمندان و حل مشکلات فقرا و توجه به نیازهای آنان است.


وی عید قربان را نشانه عبودیت بندگان در پیشگاه خداوند متعال دانست و افزود: عید سعید قربان، نمادی از خودگذشتگی و ایثار در برابر امر الهی است، باید این روحیه تعبد در سراسر روزهای سال نیز حفظ شود. از دیدگاه مبانی اسلامی عید واقعی آن است که مسلمانان به ‌رحمت خداوند خشنود و از نعمات الهی بهره‌مند شوند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: همانطور که بزرگان ما فرموده‌اند روزی که مسلمان در آن معصیت نکند، آن روز عید محسوب می‌شود. عید قربان نیز یکی از نقاط مشترک مسلمانان برای وحدت است، وحدت امت اسلامی لازمه مقابله با گروهک های افراطی و تروریستی است در حقیقت لازمه آزادی و آسایش مردم سرزمین های اشغالی وحدت امت اسلامی است.


وی با بیان این‌که فاصله روزهای میان عید قربان و عید غدیر دهه ولایت نامگذاری شده است، افزود: گاهی اوقات دیده می شود عده ای ما بین این دو عید شروع به عزاداری می کنند در حالی که باید هم شأن عزاداری و هم شأن شادی عید نگهداشته شود.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بخش هایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره جهانی حج پرداخت و اظهار داشت: رهبر انقلاب مهم ترین مساله جهان اسلام در مقطع کنونی را وحدت و یکپارچگی و علاج مشکلات مسلمانان را اتحاد و برادری زیر لوای توحید اعلام کردند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب بار دیگر خطر اسلام امریکایی را هشدار دادند، گفت: ایشان فرمودند: اسلام امریکایی پوشاندن اسلام بر قامت جهل و جنایت است که آتش تفرقه را میان مسلمانان دامن می زند و مسلمانان باید فقط به وعده الهی تکیه کنند./935/پ201/ب

ارسال نظرات