۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۲۴۰۲۴
آیت الله نابلسی:

اقدامات گروه‌های تکفیری عید قربان را تحت الشعاع قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدای لبنان با ابراز نگرانی وضعیت کنونی جهان اسلام، گفت: اقدامات گروه‌های تکفیری عید قربان را تحت الشعاع قرار داده است.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) صيداي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در خطبه نماز عید قربان که امروز در مجمع حضرت زهرا (س) این منطقه برگزار شد، با ابراز تاسف از کشتار مردم بی‌گناه در اقصی نقاط جهان اسلام، خاطرنشان کرد: اقدامات جنایتکارانه و قتل عام مسلمانان از سوی گروه‌های تکفیری، عید قربان را تحت الشعاع قرار داده است.

 

وی با اشاره به اینکه آتش فتنه بسیاری از کشورهای اسلامی را در نوردیده است، گفت: جهان اسلام در حالی عید قربان را جشن می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به یهودی سازی قدس و کشتار فلسطینان ادامه می د‌هد و فتنه برادرکشی در کشورهای اسلامی به راه افتاده است.

 

آیت الله نابلسی وجود درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای را چالشی خطرناک برای لبنان و سایر کشورهای اسلامی برشمرد و اظهار داشت که گروه‌های تکفیری به واسطه گروگان گیری سربازان لبنانی و ضربه به طوایف مختلف به دنبال دامن زدن به فضای متشنج کنونی هستند.

 

وی تصریح کرد: عدم وجود برنامه و استراتژی مشخص از سوی دولتمردان لبنانی برای مقابله با مشکلات امنیتی، مردم لبنان را در برابر تروریست‌ها بی دفاع کرده است. با توجه به عدم اتخاذ اقدامات لازم از سوی دولت، دست ارتش برای مقابله با این گروه‌های جنایتکار بسته است.

 

این عالم لبنانی با انتقاد از موضع‌گیری برخی جریان‌های سیاسی در قبال کمک تسلیحاتی ایران به ارتش لبنان، خاطرنشان کرد: برخی شخصیت‌های سیاسی از هر راهی برای توجیه اقدامات تروریستی استفاده می‌کنند و درصدد هستند تا لبنان را به مکانی برای بازیگردانی آمریکا و هم‌پیمانان آن که به دنبال تقسیم کشورهای منطقه هستند، تبدیل کنند./983/ب902/د

ارسال نظرات