۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۲۴۰۳۷
رییس جمهور نیجریه در مراسم عید قربان:

خشونت گروه‌های تند رو ربطی به مذهب ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور نیجریه ضمن محکوم کردن حملات گروه افراط گرای بوکو حرام و خشونت ها و افراط گری های دیگر گروه‌های مذهبی تندرو، تاکید کرد: این افراط گری ها هیچ پایه و اساس مذهبی ندارد.
نيجريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گودلاک جاناتان، رییس جمهور نیجریه طی سخنانی در مراسم عید قربان در پایتخت این کشور، با اشاره به خشونت های گروه تروریستی داعش، تاکید کرد: آنچه که این روزها در جهان اتفاق می افتد، هیچ پایه و اساس مذهبی ندارد و کشتار کودکان و زنان بی گناه در اماکن عمومی هیچ ربطی به دین ندارد.

 

وی در مراسم عید قربان از مردم خواست برای هدایت آنهایی که این اقدامات خشونت بار و مغایر با مذهب را مرتکب می شوند، دعا کنند.

 

مقامات ایالت یوبه در شمال شرق نیجریه روز جمعه از ساکنان این منطقه خواستند در چند روز آینده که مراسم عید قربان برگزار می‌شود، به منظور پیشگیری از حملات گروه افراطی بوکو حرام از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند.

 

مقامات یوبه در پیامی که از رادیو دولتی نیجریه پخش شد از ساکنان این ایالت خواستند به منظور رعایت تدابیر امنیتی اتخاذ شده به مناسبت عید قربان تا دوشنبه در شهرها و روستاهای خود بمانند.

 

ایالت یوبه یکی از مناطقی است که در سال های اخیر غالب اوقات هدف حملات بوکو حرام به ویژه در جشن های بزرگ مسلمانان بوده است. در این ایالت بیش از یک سال است که حالت فوق العاده برقرار است. قرار است مسؤولان ایالت بورنو نیز که در همسایگی یوبه قرار دارد و از پایگاه های بوکو حرام محسوب می شود، تدابیر مشابهی اتخاذ کنند./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری تقریب

ارسال نظرات