۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۲۴۰۵۳
یکی از علمای لبنان:

غرب میلیاردها دلار برای تشکیل گروه‌های تندرو هزینه کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان با تاکید بر لزوم مقابله با فتنه کنونی در جهان اسلام، گفت: غرب میلیاردها دلار برای تشکیل گروه‌های تندرو به منظور تخریب وجهه اسلام و تقسیم کشورهای اسلامی هزینه کرده است.
حسين اسماعيل، از علماي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن اسماعیل از علمای لبنان در خطبه نماز عید سعید قربان که امروز در مسجد عبدالحسین شرف الدین در منطقه صور لبنان برگزار شد با تاکید بر اینکه مراسم عبادی حج ظرفیت بسیار بزرگی برای کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: تجمع مسلمانان با فرهنگ‌ها و آداب مختلف در مکه برای ادای مراسم روح بخش حج می‌تواند به سرچشمه وحدت اسلامی تبدیل شود.
 

وی، دین اسلام را دین محبت، عدالت و دوستی برشمرد و اظهار داشت: هر اقدامی که برخواسته از افراط و تندروی باشد هیچ سنخیتی با دین مبین اسلام ندارد، چرا که آموزه‌های اسلام بر مبنای دوری از آسیب رساندن به دیگران است.
 

این عالم لبنانی گفت: پیامبر اکرم اسلام (ص) نسبت به پیروان سایر ادیان الهی همواره  با مهربانی و صلح  برخورد می‌کرد. دین مبین اسلام جهاد را به منظور دفاع از مسلمانان صادر کرده و هرگز اجازه نداده است تا از آن به عنوان دست آویزی برای قتل عام مردم استفاده شود.

 

حجت الاسلام حسین اسماعیل با اشاره توطئه‌پردازی کشورهای غربی در راستای نسبت دادن تروریسم به دین مبین اسلام، افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا میلیاردها دلار برای تشکیل گروه‌های تندرو در خاورمیانه هزینه کردند تا بدین وسیله ثروت‌های مسلمانان را به غارت برده و کشورهای اسلامی را به ضعیف ترین شکل ممکن تحویل دهند.
 

وی تقسیم کشورهای اسلامی و تخریب وجهه اسلام را از دیگر اهداف کشورهای استکباری برشمرد و گفت: ناآگاهی برخی مسلمانان نیز به بالاگرفتن اقدامات تروریست‌ها در منطقه منجر شد و کشورهای اسلامی قربانی بزرگ جنایت‌گری تروریست‌ها شدند.
 

این عالم لبنانی تصریح کرد: جهان اسلام شاهد فتنه‌ای داخلی است که سکوت در برابر آن منجر به بزرگ فاجعه‌ای بزرگ خواهد شد و از این رو  تنها به واسطه انسجام اسلامی و آگاهی نسبت به نقشه‌های دشمنان می‌توان از تنگنای کنونی به سلامت عبور کرد./983/ب901/ک

ارسال نظرات