۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۲۴۰۹۳
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام:

دین اسلام دین گفت‌وگو و تفاهم است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهان اسلام تأکید کرد: حفظ هویت مسلمانان به معنای انزوا و عقب ماندن آنها نیست بلکه اسلام، دین علم و حکمت و همچنین دین گفتگو و تفاهم میان ملت ها است.
الترکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر عبدالله بن عبدالمحسن الترکی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام، روز گذشته به مناسبت پایان یافتن مراسم حج امسال، طی سخنانی در سرزمین منی خاطرنشان کرد: این درگیری های فرهنگی که در عرصه بین المللی مشاهده می شود، کمتر از درگیری های مسلحانه و استعمار نظامی نیست. لذا چیره شدن بر این درگیری ها نیازمند آگاهی و بیداری عمیق و دفاع از ارزشها است.

 

وی افزود: حفظ هویت مسلمانان به معنای انزوا و عقب ماندن آنها نیست بلکه اسلام، دین علم و حکمت و همچنین دین گفتگو و تفاهم میان ملت ها است. این دین، امید و آرزو را در دل هر مسلمانی وارد کرده و او را از استفاده از تجربیات دیگران منع نمی نماید، بلکه همواره انسان ها را به رشد آگاهی های خود و اطلاع از آموزه های دین اسلام تشویق می کند.

 

وی تأکید کرد: تفرقه و فتنه هایی که امروز بسیاری از کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند، در نتیجه عوامل داخلی و خارجی به وجود آمده است که مانع از توسعه این کشورها شده و ملت ها را بر درگیری های حزبی و طایفه ای تشویق کرده است. همین امر موجب شده است که امروز در عراق، سوریه، لبنان و یمن شاهد این وضعیت تلخ و اسف بار باشیم.

 

الترکی خاطرنشان کرد: رجوع به کتاب و سنت و فهم دقیق آن بر اساس راهنمایی های گذشتگان صالح ما، مسیر امت اسلامی را تغییر می دهد و بدین ترتیب می توانیم اصالت فرهنگ خود را حفظ کرده و در دنیا و آخرت به سعادت دست یابیم./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری تقریب

 

ارسال نظرات