۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۴۲۸۳

ویژه برنامه های قرآنی حرم مطهر رضوی در دهه ولایت

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره علوم قرآن و حدیث حرم مطهر رضوی گفت: همزمانبا دهه ولایت، 30 محفل انس با قرآن و نشست تدبر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
قرآن کريم

مهدی لسانی، رییس اداره علوم قرآن و حدیث حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تشریح ویژه برنامه های قرآنی حرم مطهر رضوی ویژه دهه ولایت پرداخت و افزود: ویژه برنامه های قرآنی دهه ولایت در دارالقرآن الکریم واقع درصحن جمهوری اسلامی با محفل انس با قرآن در شب عید قربان آغاز شد.

 

 وی افزود: صبح میلاد امام هادی(ع) جمعه 18 مهر ماه و صبح عید غدیر دوشنبه 21 مهر نیز محافل انس با قرآن ویژه خواهران با حضور قاریان و حافظان بانو  برگزار می شود.

 

لسانی تصریح کرد: ویژه برنامه «قرآن الفجر» شامل ترتیل و جزء خوانی حرم مطهر رضوی هر روز بعد از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

رییس اداره علوم قرآن و حدیث حرم مطهر رضوی افزود: محفل انس با قرآن روزهای شنبه و سه شنبه و جمعه و جلسه آموزشی قرآن، روزهای یکشنبه و دوشنبه و چهارشنبه نیز بعد نماز اقامه مغرب و عشاء در دارالقرآن الکریم در تشکیل می شود.

 

لسانی، برگزاری هفت نشست تدبر بعد از نماز اقامه ظهر و عصر ویژه عموم زائران در دارالقرآن الکریم را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد  که در آن «فرازهای خطبه غدیر» از سوی حجت الاسلام مقامی و مهریزیان و تولایی تبیین و تشریح می شود.

 

وی، اهدای کتاب آموزش قرآن در سیره نبوی به 700 استاد و مربی دارالقرآن اهداء و برگزاری مسابقه حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه غدیر ویژه هزار نفر از فراگیران کلاس های قرآن از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.

 

رییس اداره علوم قرآن و حدیث حرم مطهر رضوی یادآور شد: شش نشست تفسیری با موضوع بررسی آیات ولایت نیز از هفتم تا چهاردهم مهرماه از سوی ابوالفضل بهرامپور، مفسر قرآن کریم در جمع استادان تفسیر و حدیث حرم مطهر رضوی مورد بررسی قرار گرفت./1308/ت302/ب5

ارسال نظرات