۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۲۴۳۳۸

حماس ساکنان غزه را به استقبال از کابینه آشتی ملی فلسطین فراخواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مقام‌های ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از ساکنان غزه خواست تا برای استقبال از رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان آماده شوند.
توافق فتح و حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد یوسف از مقام‌های ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز گذشته از مردم غزه خواست تا با برگزاری مراسم هماهنگ از جمله رژه، همزمان با حضور رامی حمد الله در غزه، اتحاد میان کرانه باختری و نوار غزه را جشن بگیرند.

 

وی افزود: این دیدار از آن جهت که نقطه عطف مثبتی در مسیر اتحاد است، رخدادی مهم و گامی به سوی جلو در بازسازی منطقه غزه پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

 

نخستین نشست کابینه دولت آشتی ملی فلسطین قرار است روز پنجشنبه این هفته (17 مهرماه) در منطقه غزه برگزار شود. به همین دلیل نخست وزیر فلسطین در راس هیاتی به همراه دیگر وزرا وارد نوار غزه خواهد شد.

 

وزرای فلسطینی سپس عازم قاهره پایتخت مصر می‌شوند تا در کنفرانسی که به منظور جلب کمک‌های بین المللی برای بازسازی غزه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

 

در ماه آوریل گذشته جنبش‌های حماس و فتح بر سر ایجاد دولتی متشکل از فن مدارها تا زمان برگزاری انتخابات ملی به توافق رسیدند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات