۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۲۴۳۷۲
معاون پژوهش حوزه علمیه تبریز:

طلاب تبریز موظف به ارایه طرح های پژوهشی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه تبریز گفت: در راستای سیاست آموزش پژوهش‌محور در حوزه های علمیه، تمامی طلاب تبریز موظف به ارایه طرح های پژوهشی در قالب مقاله هستند.
پژوهش

حجت الاسلام داوود محمدزاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه استان، طلاب تمامی پایه های تحصیلی موظف به ارایه تکلیف پژوهشی خود بر ساس برنامه ارایه شده از سوی حوزه علمیه هستند.

 


وی ادامه داد: انتخاب موضوع، تائید موضوع، انتخاب استاد مشاور، استاد راهنما و داوری آن روند ارایه طرح پژوهشی از سوی طلاب تبریز است که بایستی در قالب مقاله ارایه شوند، با این توضیح که تمامی آثار بایستی بر اساس اصول نگارشی مقاله‌نویسی باید باشد.

 


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که طلاب تا امروز 15 مهر جهت انتخاب موضوع و استاد مشاور مهلت مراجعه به معاونت پژوهشی حوزه علمیه تبریز را داشتند، گفت: تکالیف پژوهشی بایستی حداکثر تا پانزدهم آذر ماه سال جاری جهت داوری به این معاونت تحویل داده شوند.

 


معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ادامه داد: موضوعات پژوهشی مختص به مواد درسی در هر پایه مربوطه است و اساتید هر پایه به عنوان استاد راهنما محسوب می شوند، افزون بر این‌که موضوعات تکراری قابل انتخاب برای طلاب نخواهد بود.

 


وی خاطرنشان کرد: اساتید راهنما غیر از اساتید داور هستند و اختصاص امتیاز به تکالیف پژوهشی بر عهده استاد داور است، ضمن این‌که در صورت عدم احراز اصالت مقالات ارایه شده، هیچ نمره ای به آن اثر تعلق نخواهد گرفت.

 


حجت الاسلام محمدزاده در بخش دیگی از سخنان خود با بیان این‌که سعی شده برنامه های آموزشی این مرکز پژوهش‌محور بوده و طلاب از نخستین سال‌های ورود به حوزه با مبانی تحقیق و پژوهش آشنا باشند، گفت: تمامی طلاب حوزه علمیه تبریز برای کسب نمره پژوهشی در امتحات پایان ترم بیش از 400 مقاله پژوهشی تدوین و نگارش می کنند.

 


معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز افزود: پیش از آغاز این طرح، کارگاه‌های آموزشی تحقیق و مقاله‌نویسی ویژه طلاب پایه‌های مختلف برگزار شده است، افزون بر این‌که اساتید مشاور و راهنما نیز دوره‌ای آموزشی برای نظارت و راهنمایی طلاب پژوهشگر گذرانده‌اند.

 


وی با اشاره به این‌که داوری مقالات در خود مدرسه علمیه صورت خواهد گرفت، گفت: بهترین مقاله پژوهشی در پایان ترم انتخاب و صاحب اثر مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، همچنین به دنبال اجرای این طرح در ترم دوم سال تحصیلی در صورت موافقت مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هستیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات