۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۲۴۴۳۱
در درس خارج مطرح شد؛

تاکید آیت الله سبحانی بر لزوم توجه به حفظ آبرو و شخصیت افراد در نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌ آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اهتمام افراد نسبت به امر به معروف و نهی از منکر گفت: در انجام این دو فریضه نباید آبروی افراد ریخته و شخصیت آنها خرد شود.
 درس خارج فقه آيت الله سبحاني  درس خارج فقه آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت‌ آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از اهل‌بیت(ع) به بیان شرایط نصیحت کردن پرداخت.

 

وی گفت: نصیحت کردن افراد در ملأ عام کوبیدن شخصیت آنها است؛ اگر فردی مطلبی را اشتباه خوانده و یا ترجمه‌ می‌کند باید این مطلب را به صورت پنهانی و در خفا به او تذکر دهیم، نه این‌که در میان افراد تذکر دهیم.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که منبری‌ها نیز باید آبروی افراد را حفظ کنند، بیان داشت: مبلغان در ایام تبلیغی همانند محرم و غیر محرم به گونه‌ای سخن نگویند که آبروی مخاطبان آنها بریزید.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد روی منابر روایات اشتباه و یا دارای غلو را می‌خوانند، افراد آگاهی که در مجلس حضور دارند باید پس از پایان منبر در پنهان به او تذکر دهند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که اشتباهات افراد را نباید در میان مردم متذکر شد، تأکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر نیز باید آبرو و شخصیت افراد را حفظ کرده و به گونه‌ای این دو فریضه را انجام ندهیم که آبروی افراد ریخته شود.

 

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که اسلام کامل‌ترین دین است، گفت: اسلام 14 قرن پیش نیز کوچک‌ترین مطالب را برای زندگی افراد بیان کرده است./993/پ202/ج

ارسال نظرات