۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۲۴۴۵۳
کشیش آمریکایی:

آمریکا و انگلیس اصلی‎ترین ناقض حقوق بشر هستند

خبرگزاری رسا ـ کشیش آمریکایی فعال حقوق بشر با اشاره به اینکه تصور نمی کرده ایرانی ها تا این اندازه صلح طلب و میهمان نواز باشند، گفت: آمریکا و انگلیس در حالی کشورهای دیگر و به ویژه ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‎کنند که خود جزو ناقضان اصلی حقوق بشر هستند.
رندي شورت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر ، دکتر رندی شورت کشیش آمریکایی و از فعالان حقوق بشر که برای اولین بار و برای شرکت در دومین کنفراس بین المللی متفکران و فیلمسازان مستقل با عنوان " افق نو" به ایران سفر کرده است در برنامه زنده "منشور ایران" که از سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر پخش شد، با انتقاد از سیاست های دوگانه آمریکا و انگلیس در موضوع حقوق بشر اظهار کرد: این دو کشور در حالی ایران و کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می کنند که خود جزو اصلی ترین نقض کننده های حقوق بشر هستند که نمونه بارز آن قتل بچه سیاهپوست در فرگوسن آمریکاست که حتی اعتراض مردم در این زمینه نیز حاصلی نداشت.

 

وی با اشاره به روحیه جنگ طلبی آمریکا و کشورهای غربی افزود: افرادی که خودشان جنگ طلب هستند، ملل مسلمان صلح طلب را متهم به جنگجویی و خشونت می کنند در حالی که خود از بزرگترین جنگ طلبان و حامیان تروریسم هستند .آنها در قضایایی مثل سومالی و لیبی نیز خودشان خون مردم مظلوم را می ریزند و ایران را متهم به ایجاد عدم ثبات در کشورها می کنند.

 

این روحانی پروتستان و فعال حقوق بشر با اشاره به نفوذ لابی صهیونیسم در مراکز تصمیم گیری دنیا و به ویژه آمریکا، نقش برگزاری این همایش در کشور ایران را در شناساندن ریشه های صهیونیسم در غرب بسیار مهم توصیف کرد و اذعان داشت: لابی های صهیونیستی که قدرت و نفوذ مالی زیادی دارند و اکثریت رسانه ها نیز در کشورهای غربی تحت حمایت آنها هستند، با راه انداختن جنگ و کشتار مردم سعی در راه اندازی پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی کرده است.

 

رندی شورت به علل قبول سفر خود به ایران اشاره کرد و گفت: موقعیتی پیش آمد که در ایران باشم و بایستی از این فرصت استفاده می کردم و اصلا تصور نمی کردم که ایرانی ها تا این اندازه صلح طلب و میهمان نواز باشند.

 

وی در خاتمه بر مسؤولیت خویش در تبیین و شناساندن حقایق مربوط به ایران به ویژه در مسائل حقوق بشر وانرژی هسته ای پس از بازگشت به کشور آمریکا برای هموطنانش تاکید کرد./916/ب102/د

ارسال نظرات