۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۲۴۴۶۹
مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی خبرداد؛

برگزاری طرح های روحانی و مسجد محور کمیته امداد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) گفت: طرح های مراکز نیکوکاری با محوریت امام جماعت مساجد و طرح خانواده محور فلاح با همکاری100 روحانی در استان اجرا می شود.
کميته امداد

علی اصغر حاجی نقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه برگزاری مراسم جشن عاطفه درباره طرح های روحانی و مسجد محور کمیته امداد گفت: به دنبال طرح سراسری ایجاد مراکز نیکوکاری در خراسان رضوی نیز این مراکز نیکوکاری ایجاد شده است که امید است تعداد آنان به 100 مرکز در استان افزایش یابد.

 

وی با بیان این که مراکز نیکوکاری به مکانی گفته می شود که با محوریت مسجد و امام جماعت در حوزه های مختلف جغرافیایی شهر با کمک گروه های معتمد محله شکل می گیرد، اظهار داشت: وظیفه این مراکز اینست که برای شناسایی نیازمندان منطقه خودشان اقدام کنند و افرادی راهم که قصد خیر رسانی دارند و به عنوان خیر می خواهند فعالیت کنند نیز این گروه ها شناسایی می کنند و ارتباطشان را با کمیته امداد برقرار می سازند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تصریح کرد: این مراکز نیکوکاری هم کمک های مردمی را جمع آوری می کنند و هم در توزیع اعانات و رساندن کمک ها به مردم نیازمند محله خودشان کمیته امداد را یاری می رسانند.

 

12 مرکز نیکوکاری در مشهد/همکاری 100 روحانی در طرح فلاح

 

وی با بیان این که  فعالیت این مراکز نیکوکاری که امام جماعت در رأس آن قرار می گیرد از زمستان سال گذشته شروع شده است، افزود: در حال حاضرهر شهرستانی دو مرکز نیکوکاری دارد و در مشهد نیز تا کنون 12 مرکز نیکوکاری ایجاد شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی درادامه بیان طرح های روحانی و مسجد محور کمیته امداد اظهار داشت: طرح فلاح ویژه خانواده های مذهبی است که تمایل دارند مراسمات مذهبی در خانه شان برگزار شود و این طرح با این هدف اجرا می شود که کانون خانواده های بی سرپرست یک کانون مذهبی شود.

 

وی با بیان این که در این طرح سعی شده است که خانواده های نیازمند بتوانند جلسات مذهبی را با کمک پرداخت هزینه ها از سوی کمیته امداد برگزار کنند، گفت: در خراسان رضوی این  جلسات خانگی با کمک بانوان و دختران محله وهمکاری 100 روحانی در این طرح برگزار می شود.  

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در ادامه درباره دستاوردهای طرح فلاح در بین خانواده ها نیز گفت: فضای خانواده ها، فضایی مذهبی می شود و همسایگان شأن و منزلتی برای این خانواده ها به خاطر برگزاری جلسات مذهبی قایل می شوند و دارای دستاوردهای فرهنگی و تربیتی است و برای خانواده ها نیزشأن اجتماعی به دنبال دارد. 

 

وی در ادامه درباره تفاهم‌نامه‌هایی که میان کمیته امداد و آموزش و پرورش خراسان رضوی امضا شد، گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها در ارتباط با استمرار جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری میان این دو سازمان و تفاهم‌نامه دیگر نیز در مورد اجرای طرح سفیران احسان در مدارس است.

 

برگزاری طرح سفیران احسان در مدارس خراسان رضوی

 

وی با بیان این که هدف از اجرای طرح احسان در مدارس اینست که انفاق و نیکوکاری توسط خود دانش‌آموزان انجام  شود، تصریح کرد: بدین وسیله انفاق و نیکوکاری در جامعه و به ویژه در میان دانش‌آموزان نهادینه می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: خود دانش‌آموزان باید اقدام کننده این طرح باشند و احسان و نیکوکاری را در مدارس الگوسازی کنند  و به همین دلیل در تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا شد، قرار بر این است که در هر کلاسی یک نفر که مورد قبول سایرین است به عنوان سفیر احسان باشد و نقش امدادگر را ایفا کند.

 

حاجی‌نقی با بیان این که طرح سفیران احسان در مدارس راهنمایی و متوسطه استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در این طرح فرد امدادگر کمک‌های دانش‌آموزان را جمع‌آوری می‌کند و به مجموعه‌ای که مسؤول بررسی به کمک‌های دانش‌آموزان است، تحویل می‌دهد.

 

وی با بیان این که این طرح از ابتدای مهر ماه امسال اجرایی شده است، اظهار کرد: در مدارسی که مقدمات اجرای آن فراهم شود این طرح اجرا می شود./934/ت302/ب4

ارسال نظرات