۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۴۴۷۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

تفرقه میان شیعه و سنی از اهداف برنامه های به ظاهر دینی ماهواره‌ای است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که تفرقه میان شیعه و سنی از اهداف برنامه های به ظاهر دینی ماهواره‌ای است، گفت: قطعا سرمایه‌گذاران صهیونیستی و لندن‌نشین این شبکه ها دغدغه دین مردم ایران را ندارد و به دنبال ترویج اسلام آمریکایی و اسلام بی خاصیت در جهان هستند.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست بصیرت و روشنگری سپاه مرند با آسیب شناسی عرفان های دروغین و رسانه های بیگانه، اظهار داشت: بزرگترین آثار مخرب رسانه های بیگانه بی هوشی فرهنگی در جامعه است.

 


وی خاطرنشان کرد: بی‌هوشی فرهنگی بدان معناست که این رسانه های به صورت غیرمستقیم و بی آنکه مخاطب خود بداند، وی را از اصالت فرهنگی و هویت واقعی خود دور ساخته و هویت ساختگی و مورد هدف اتاق های فکر صهیونیستی را القاء می کنند.

 


مسؤول اسبق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز عقلانیت، عدالت، معنویت و معرفت را از ریشه های مهم دین مبین اسلام برشمرد و تصریح کرد: رشد و تقویت این مؤلفه ها در وجود انسان موجب می شود، تا فرد مسلمان در راه مستقیم گام برداشته و در مقابل هر گونه بدعت و آسیب، تأثیر ناپذیر باشد.

 


حجت الاسلام نظری یادآور شد: برای آنکه آحاد جامعه را از مضرات و آسیب های شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان مصون نگه داریم، بایستی به فکر ارتقای سواد رسانه‌ای مردم باشیم، از سوی دیگر ارتقای سطح ایمان و معرفت، توجه به حقیقت دین و عقلانیت را نیز باید در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح اهداف پشت پرده شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارجی گفت: رسانه های بیگانه به‌دنبال قبح‌زدایی از گناهان در سطح فردی و اجتماعی هستند، امروزه بسیاری از شبکه های به ظاهر مذهبی ماهواره‌ای خرافه‌گری، بدعت‌گذاری و افراطی گری را ترویج می کنند.

 


وی با بیان این‌که تفرقه میان شیعه و سنی از دیگر اهداف برنامه های به ظاهر دینی ماهواره‌ای است، افزود: قطعا سرمایه‌گذاران صهیونیستی و لندن‌نشین این شبکه ها دغدغه دین مردم ایران را ندارد، باید دانست که آنان به دنبال ترویج اسلام آمریکایی و اسلام بی خاصیت در جهان هستند.

 


گفتنی است، همزمان با دهه امات و ولایت، نشست بصیرت و روشنگری سپاه مرند با موضوع «آسیب شناسی عرفان های دروغین و رسانه های دجال واره» به همت معاونت فرهنگی اجتماعی این سپاه در سالن اجتماعات مرند برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات