۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۲۴۵۲۱

همایش نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت دهه ولایت همایش روحانیان اهل تسنن و تشیع با عنوان «نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده» در ارومیه برگزار شد.
همايش نقش علماي اسلام در شکل گيري امت واحده اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به مناسبت دهه ولایت و با حضور مسؤولان مجمع تقریب مذاهب اسلامی همایش روحانیان اهل تسنن و تشیع با عنوان «نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده» در ارومیه برگزار شد.

 

آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال غرب کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری در این همایش حضور داشتند.

 

این همایش یک روزه با حضور قریب به 300 نفر از روحانیان اهل تسنن و تشیع در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد.

 

آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال غرب کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی و ماموستا عزیزیان، امام جمعه منطقه سرو، ماموستا سرخابی امام جمعه اهل سنت نقده به سخنرانی کردند.

 

سخنرانان در این همایش با اشاره به اوضاع منطقه و جهان و سرمایه گذاری های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بر لزوم تقویت وحدت و تشکیل جبهه متحد اسلامی برای مقابله با استکبار جهانی و توطئه های دشمنان تأکید کردند.

 

بر اساس این گزارش، تقریب مذاهب اسلامی، انسجام و وحدت اسلامی و همچنین تبیین نقش علما در شکل گیری امت واحده اسلامی از دیگر محورهای سخنرانی های همایش روحانیون شیعه و سنی در ارومیه بود.

 

گفتنی است، همایش روحانیون اهل تسنن و تشیع با عنوان «نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده» امروز شانزدهم مهرماه از در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد.

 

این همایش به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی ترتیب یافته بود./936/پ203/ب4

ارسال نظرات