۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۶۱۶
خاخام صهیونیستی؛

سیطره داعش بر عربستان و اردن امنیت اسراییل را متزلزل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ یک خاخام صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید از پیشرفت داعش اعلام کرد که اگر پای این گروه به عربستان و اردن باز شود اسراییل باید آماده جنگی تمام عیار با داعش باشد.
اسراييل

 

به گزارش خبر گزاری رسا، افی لیبکن، خاخام صهیونیست یهودی در برنامه ای تلوزیونی تحت عنوان "احساس خطر در برابر دولت اسلامی" از به مخاطره افتادن امنیت اسراییل در صورت سقوط عربستان و اردن به دست داعش سخن گفت و افزود: در صورتی که داعش بتواند بر عربستان و یا اردن سیطره پیدا کند، این امر تاثیر مستقیمی در تزلزل امنیت اسراییل خواهد داشت و به وقوعی جنگی میان اسراییل و دولت اسلامی منجر می‌شود.
 
این خاخام صهیونیستی در ادامه به تشریح نگرانی های اسراییل پرداخت و افزود: یقینا داعش در صدد تسلط بر اردن و عربستان برای استفاده ازمنابع عظیم نفتی آنها است. منابعی که سال‌ها در خدمت غرب بوده است برای نابودی اقتصاد غرب به کار گرفته می‌شود و با سقوط اردن به عنوان هم‌پیمان اسراییل در منطقه حمله‌ای همه جانبه به سمت اسراییل شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه از حمله داعش به روسیه به‌خاطر هم‌پیمانی روس‌ها با شیعیان خبر داد وروند پیشرفت داعش را بسیار نگران کننده توصیف کرد.


گفتنی است پایگاه اطلاعاتی ویکیلیکس بارها اسنادی را درمورد ارتباط اطلاعاتی عربستان سعودی و موساد منتشر کرده است و مسوولان دو کشور با موضع‌گیری های هم‌سوی خود در قبال مسایل منطقه، مهر تاییدی بر این مساله زده اند./1321/ب903/ک

ارسال نظرات