۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۶۲۸
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

منشور روحانیت امام اسناسنامه زندگی طلاب است

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم منشور روحانیت امام خمینی(ره) را اسناسنامه زندگی طلاب دانست و گفت: پشتوانه قانونی ما قوی است، ولی باید با همت این ظرفیت‌ها را ارتقا دهیم؛ باید نمایندگان مجمع به جایگاه خود باور داشته باشند.
مجمع نمايندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در جلسه عمومی این مجمع که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: کارهای خوبی از سوی این مجمع صورت گرفته و با سران و مدیران ارشد حوزه ارتباط خوبی داشته‌ایم که این می‌تواند در ترسیم نقشه راه مجمع بسیار کار ساز باشد.

 

وی گفت: یکی از مظلومیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم این است که برخی از شخصیت‌های حوزه شناخت کافی نسبت به مأموریت این مجمع ندارند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که در مجمع خلأها و کمبودهایی حس می‌شود، بیان داشت: باید تلاش ما رفع این کمبودها باشد؛ یکی از این خلأ‌ها مسأله شرح وظایف کمیسیون‌ها مختلف است.

 

وی ادامه داد: باید وظایف هر کمیسیون کاملا مشخص شده و کمیسیون‌ها بدانند که کدام فعالیت‌شان با فعالیت دیگر کمیسیون‌ها تداخل دارد؛ البته برخی از وظایف کمیسیون‌ها تعریف شده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی نژاد با اشاره به این‌که مدیران فعال و خوبی در کمیسیون‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم حضور دارند، عنوان کرد: باید شرح وظایف هر یک از نمایندگان مجمع و کمیسیون‌ها کاملا مشخص شود.

 

وی یادآور شد: حداقل باید ماهی چند جلسه متعدد برای مشخص شدن شرح وظایف کمیسیون‌ها و هر یک از نمایندگان داشته باشیم؛ البته هر نماینده‌ای به اندازه توان خود در حال انجام وظایف خود است ولی آشنایی کامل به وظایف سبب آشکار شدن ظرفیت‌ها می‌شود.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم ارتباط نمایندگان مجمع با مسؤولان استان‌ها برای حل مشکلات طلاب را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر شرح وظایف کمیسیون‌ها و نماینده مشخص شود ظرفیت‌های آن نیز مشخص و آشکار می‌شود؛ نمایندگان باید در این زمینه کمک کرده و وقت کافی را به آن اختصاص دهند.

 

وی تأکید کرد: تعامل با دانشگاه‌های کشور، تحقیق، بررسی و شناسایی آسیب‌ها حوزه و روحانیت، مشاوره درسی به طلاب، تأسیس صندوق قرض الحسنه طلاب، تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از جمله وظایف تعریف شده برای کمیسیون‌های مختلف مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است.

 

حجت‌الاسلام حسینی نژاد با تأکید بر تعامل و هم افزایی میان حوزه‌های علمیه و مجمع نمایندگان بیان داشت: خوشبختانه معاونان حوزه‌ در جلسات کمیسیون‌ها شرکت می‌کنند؛ این کار قطعا مؤثر بوده و اکنون نیز شروع شده است.

 

وی افزود: اکنون مدیران حوزه اشتیاق ویژه‌ای برای تعامل و هم افزایی با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دارند که اگر به این عطش پاسخ ندهیم موجب شکست طرح‌ها و برنامه‌های مختلف می‌شود.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به منشور روحانیت و صحیفه نور امام راحل اظهار داشت: این منشور اساسنامه زندگی طلاب است و رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند.

 

وی تأکید کرد: پشتوانه قانونی ما قوی است، ولی باید با همت این ظرفیت را ایجاد و ارتقا دهیم؛ باید این مسؤولیت را بشناسیم، اعضا باید جایگاه خود را باور داشته باشند./993/پ202/ج

ارسال نظرات