۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۴۶۸۴
نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین:

غزه باید به شرایط زندگی عادی بازگردد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین تاکید کرد که ماموریت اصلی این دولت در دوره کنونی فراهم کردن شرایط زندگی عادی در غزه و اتحاد کامل آن با کرانه باختری و قدس اشغالی است.
رامي حمدالله نخست وزير دولت وفاق ملي فلسطين و کابينه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین که امروز به منظور برگزاری نخستین نشست دولت خود در غزه وارد این منطقه شد، طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که سعی می‌کنیم از مرحله دریافت کمک‌های انسان دوستانه در غزه خارج شویم و شرایط توسعه همه جانبه این منطقه را فراهم کنیم.

 

وی افزود دولت وفاق ملی طرح جامعی را در کنفرانس بازسازی غزه که قرار است طی روزهای آینده در قاهره برگزار شود، مطرح خواهد کرد که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های متعدد برای تامین نیازهای ساکنان غزه و از بین بردن آثار و پیامدهای تجاوز اخیر ارتش عبری به غزه و نیز جلب حمایت‌های بیشتر از طرح پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

 

حمدالله تصریح کرد که ما امروز مسؤولیت‌های اخلاقی، انسانی و ملی بر عهده داریم که برای عملی کردن آن‌ها آستین‌هایمان را بالا زده‌ایم و سعی داریم با فراموشی سال‌های اختلاف و دو دستگی، وحدت واقعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی افزود مهمترین هدف دولت وفاق ملی فلسطین پایان دادن کامل به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تقویت پایداری ملت فلسطین است و مقامات فلسطینی به موازات آن سعی در طرح خواسته‌های ملت فلسطین در جامعه بین المللی و احقاق حقوق حقه آن و نیز پایان دادن به سیاست مجازات دسته جمعی رژیم صهیونیستی دارند.

 

نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین بار دیگر بر پایبندی دولت خود به تلاش سازنده برای رفع آثار شکاف داخلی و یکپارچه سازی نهادهای دولتی فلسطین تاکید کرد و گفت غزه باید مانند گذشته پرچمدار مبارزات ملی و نماد عزت و کرامت باشد.

 

حمد الله خطاب به ساکنان باریکه غزه تاکید کرد که من امروز از سرزمین غزه؛ نماد ایستادگی و کرامت و نگهبان هویت و وطن فلسطین اعلام می‌کنم که با وحدت و همدلی از باریکه غزه و یکپارچگی آن دفاع خواهیم کرد و همچنان در این سرزمین باقی خواهیم ماند تا اشغالگران را از آن بیرون کنیم.

 

گفتنی است که رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی روز گذشته همراه با وزرای کرانه باختری از طریق گذرگاه بیت حانون «ایرز» وارد باریکه غزه شد. این نخستین سفر حمد الله از زمان تشکیل دولت وفاق ملی بین جنبش‌های فتح و حماس به باریکه غزه است. سفر وی کوتاه و یک روزه است و در جریان آن هیات دولت فلسطین به منظور بررسی اوضاع باریکه غزه در شهر غزه تشکیل جلسه خواهد داد./994/د102/ک

ارسال نظرات