۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۴۶۸۷
آیت الله نمازی:

کمک به خانواده از نشانه های تقوا است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر محیط خانواده محیطی امن و پرجاذبه ای باشد فرزندان این خانواده فرزندانی صالح و سالم و خواهند بود.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهرامروز در جمع مردم کاشان گفت: تند خویی، بداخلاقی و عدم درک شرایط نوجوانان و جوانان در محیط خانواده توسط پدران و مادران باعث خواهد شد نوجوانان و جوانان از محیط خانواده دور شده و جذب مراکزآلوده و فساد شوند.  

وی یکی از علائم و نشانه ها و دستاوردهای تقوا را مهربانی ‌مرد در محیط خانواده و کمک به همسرخود در محیط منزل دانست وگفت: محیط خانواده ای که تشکیل دهندجامعه اسلامی است باید محیطی امن و با صفا و صمیت برای نوجوانان باشد و محیط خانواده آنقدر برای بچه ها جاذبه داشته باشد تا آنها جذب محیط های آلوده ها و باندهای فساد نشوند.

به گفته وی بچه های خانواده هایی‌که از چنین ویژگی هایی برخوردار نباشند تبدیل به افرادی عقده ای، شرور و ... شده و عاقبت نیز به مراکز آلوده و فساد پناه می برند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکیدکرد: اسلام به سلامت، امنیت، محبت، مهربانی، تعامل و همکاری در محیط خانواده خیلی اهمیت داده است، چراکه که سلامت و امنیت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

آیت الله نمازی یاد آورشد: اگر تنها یک نوجوان و جوان فاسد از یک محیط و خانواده ناهماهنگی وارد جامعه شود، برای کل جامعه تهدید خواهد بود و به عنوان یک عنصر فاسد امنیت شهر را تهدید خواهد کرد.

به گفته وی اگر  به دنبال جامعه ای امن و آرام و سالم و بدون سارق و بد اخلاقی ها و تندخویی ها و سایر مفاسد اخلاقی هستیم ابتدا باید خانواده‌ها را اصلاح کرد.

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این که کمک به همسر و خانواده در فرهنگ ما برای برخی نقص و کمبود محسوب می شود و کارکردن درخانه را مرد در شأن خود نمی داندگفت: امیرالمومنین(ع) می فرماید روزی پیامبراکرم(ص) در حالی وارد خانه ما شد که فاطمه زهرا(س) کنار دیگ طبخ غذا نشسته بود و من هم مشغول پاک کردن عدس بودم پیامبر(ص) به من گفت هر مردی به همسر خود در خانه کمک کند، به تعداد موهای بدنش ثواب عبادت یکسال داده می‌شود.

آیت الله نمازی یاد آورشد: پیامبراکرم همچنین به حضرت علی(ع) گفت هرکس در خانه به همسرخودش کمک کند ثوابی معادل صابران، پیامبران، حضرت داود و یعقوب و عیسی به او می دهد وخداوند نام  او را در دیوان شهدا ثبت می‌کند و معادل هر روز و شب ثواب هزار شهید به او داده می‌شود و در برابر هر قدم اش ثواب حج تمتع و حج عمره داده می‌شود و معادل هر رگ در بدن اش یک شهر در بهشت به او داده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راز کمک کردن مرد به همسرش در محیط خانواده این است که این کار عامل سلامت و امنیت خانواده و در نتیجه سلامت جامعه است.

آیت الله نمازی یاد آورشد: اگر به افرادی که به حج رفته اند گفته می شود یک بار حج کافی است و پول و هزینه سفر حج را برای ازدواج جوانان مجرد هزینه کند برای این است که هزینه کردن برای ازدواج جوانان معادل نه هزار حج تمتع و نه هزار حج عمره در رکاب پیامبر(ص) ثواب دارد.     

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مردی که در خانواده به همسر خودش کمک می کند از دنیا نمی رود مگر این که جای خود را در بهشت می بیند.

نماینده مجلس خبرگان محیط خانواده را محیط محبت و مهر و تعامل و همکاری دانست و افزود: در چنین خانواده ای بچه خوب تربیت می شوند و هیچ مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.

آیت الله نمازی یاد آورشد: برشمردن این همه ثواب برای مرد و یا زن در محیط خانواده برای این است که اعضای خانواده نسبت به کاری که انجام می دهند آگاه باشند و بدانند داشتن جامعه ای سالم در گرو داشتن محیط خانواده سالم است./1307/پ202/ج  

ارسال نظرات