۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۷۴۲

برگزیدگان جشنواره اشراق معرفی شدند/ کسب رتبه نخست از سوی عکاس خبرگزاری رسا

خبرگزاری رسا ـ مهدی رضایی مهر، عکاس و دبیر عکس خبرگزاری رسا در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق، به عنوان رتبه نخست رشته عکاسی تجلیل شد.
اختتاميه نخستين جشنواره سراسري هنرهاي تجسمي اشراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق ظهر امروز از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد برگزار و از برترین‌های این جشنواره تجلیل شد.

 

بر اساس این گزارش، جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ابتدای امسال از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و در هشت رشته عکاسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی برگزار شده بود.

 

بر اساس بیانیه هیأت داوران جشنواره اشراق از میان 2500 اثر ارسالی، 200 اثر را برای برپایی چهار نمایشگاه تخصصی انتخاب و سپس 25 اثر را به عنوان آثار برتر و حائز رتبه اعلام کردند.

 

شایان ذکر است، مهدی رضایی مهر، عکاس و دبیر عکس خبرگزاری رسا یکی از برگزیدگان جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق بود که حائز رتبه اول در رشته عکاسی شد.

 

همچنین حسن الماسی از قم رتبه دوم و محمد ایلیا طلبه هندوستانی از جامعه المصطفی العالمیه و محسن سعیدی از قم مشترکا حائز رتبه سوم در رشته عکاسی این جشنواره شدند.

 

در بخش طراحی نیز سید علی قافله باشی از قم، لیلا عیسایی از تهران و عباس الیاسی از یزد به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

 

اسماعیل علیمردانی و سید علی قافله باشی از قم حائز رتبه اول و دوم و محمود حسن زاده و زهرا اسعدی از قم مشترکا دارای رتبه سوم در رشته نقاشی جشنواره اشراق شدند.

 

در رشته گرافیک حسن الماسی از قم، محمد مجتبی احمدی از کرمان و حسین چمن خواه از قم حائز عناوین اول تا سوم شدند.

 

همچنین ایمان ناصر، کبری قاسمی و سید حسین ذاکر زاده از قم به رتبه‌های اول تا سوم رشته تصویر سازی جشنواره اشراق دست یافتند.

 

در رشته نگارگری نیز سید محمد حسین سید کریمی، سید محمد هادی قادری و فاطمه نعمتی سزاوار هر سه از قم به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.

 

بر اساس بیانیه هیأت داوران، عبدالله حمزه از چهار محال و بختیاری و سید حسین ذاکر زاده از قم به عنوان نفرات اول و دوم تجلیل شدند اما هیأت داوران در این بخش رتبه سومی را معرفی نکرد.

 

در رشته معرق کاری نیز محمد حسین جلال وندی از استان مرکزی اول شد، روح الله افشار از قم به عنوان دومی دست یافت و هیات داوران شخصی را حائز رتبه سومی معرفی نکرد.

 

در آیین اختتامیه جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق از حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی به عنوان چهره اثرگذار و پیشکسوت هنر حوزه‌های علمیه نیز تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است، جشنواره اشراق که برای نخستین بار طلاب هنرمند را برای جمع آوری هنرهای تجسمی دور هم آورده است، فضلایی را به جامعه شناساند که هنرهای تجسمی را برای تبلیغ دین و معارف حوزوی انتخاب کرده‌اند.

 

طلاب هنرمند سال‌ها به صورت گمنام مشغول فعالیت‌های هنری و تبلیغی بوده‌اند که به برکت برگزاری جشنواه‌های اشراق از دو سال گذشته تا کنون، بهانه‌ای برای جمع شدن این‌گونه طلاب هنرمند و معرفی ایشان به جامعه فراهم شد.

 

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، که از آغاز، حمایت و تقویت هنر دینی را جزو اهداف و فعالیت‌های خود منظور کرده است، در جهت احیا و گسترش افزون این هنرها در حوزه‌های علمیه، نخستین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق را برگزار کرد تا حیات و پویشی  مضاعف در هنر دینی رقم بخورد./997/پ202/ی

ارسال نظرات