۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۲۴۷۵۲

شرکت 2500 نفر در آزمون میان دوره مرحله سوم طرح حفظ قرآن در قم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری آزمون میان‌دوره مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم گفت: 2500 نفر از خواهران و برادران در این مرحله شرکت کرده‌اند.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور، مسؤول فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری آزمون میان‌دوره مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم گفت: در این دوره، آزمون مربوط به جزء 30 برگزار شد.

 

وی افزود: از تابستان امسال حدود هزار نفر از شرکت‌کنندگان جزء 30 قرآن را حفظ و در این آزمون هم شرکت کرده‌اند.

 

مسؤول فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه آزمون مربوط به حفظ دو، پنج، 10، 20 و کل قرآن هم برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا امروز سه دوره برگزار شده و حدود 15 هزار نفر در سامانه اوقاف ثبت نام کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: تعدادی از شرکت‌کنندگان که از سال 91 طرح را شروع کرده‌اند همچنان این دوره‌ها را ادامه می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام جمشیدپور با اشاره به استقبال گسترده بانوان از طرح‌های قرآنی اوقاف خاطرنشان کرد: آزمون مربوط به خواهران در این هفته در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و برادران در آستان امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این مرحله حدود دو هزار نفر از خواهران در آزمون شرکت می‌کنند و تعداد برادران هم 500 نفر است.

 

مسؤول فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه 90 مربی خواهر و 20 نفر مربی برادر در این طرح‌ها مشغول فعالیت هستند گفت: تعداد کلاس‌های قرآنی اوقاف هم حدود 200 مورد بوده است.

 

وی با اشاره به شیوه‌های آزمون شفاهی قرآن اوقاف تصریح کرد: قرعه‌کشی در زمان آزمون صورت می‌گیرد تا عدالت به صورت کامل برقرار باشد./907/د102/ی

ارسال نظرات