۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۲۴۷۶۷

حمایت شهروندان استرالیایی از مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ غیرمسلمانان شهر کانبرا، پایتخت استرالیا در پاسخ به حملات رسانه‎ای به مسلمانان این کشور و در حمایت از حجاب اسلامی اقدام به برگزاری روز حجاب و استفاده از پوشش اسلامی نمودند.
حمايت غيرمسلمانان پايتخت استراليا از مسلمانان و حجاب اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، غیرمسلمانان شهر کانبرا، پایتخت استرالیا در پاسخ به حملات رسانه‎ای به مسلمانان این کشور و در حمایت از حجاب اسلامی اقدام به برگزاری روز حجاب و استفاده از پوشش اسلامی نمودند.
 
این مراسم با هدف ارسال "پیام دوستی و همبستگی" به زنان مسلمان استرالیا برگزار شد.
 
برگزارکنندگان مراسم حمایت از مسلمانان و حجاب اسلامی اعلام کردند که نمی خواهند مسلمانان استرالیا احساس کنند که در برابر حملات اسلام ستیزانه رسانه های گروهی این کشور، که به تازگی افزایش یافته است، تنها هستند.
 
آنابلا لی، یک دختر غیرمسلمان 26 ساله استرالیایی که در برگزاری این مراسم نقش فعالی داشت در این ارتباط می گوید: ما به مسلمانان گفتیم که بابت اتهامات ناپسند رسانه های گروهی به آنها متاسفیم و همبستگی خودمان را با شما اعلام می کنیم.
 
مسلمانان پایتخت استرالیا از این اقدام غیرمسلمانان استقبال کردند.
 
مسلمانان، که بیش از 200 سال از حضور آنان در استرالیا می گذرد، بیش از 1.7 درصد از جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.
 
احساسات ضد اسلامی در چند ماه اخیر در استرالیا افزایش داشته و پلیس این کشور نیز به بهانه واهی مبارزه با تروریسم و در عملیاتی که در تاریخ این کشور بی سابقه عنوان شده است، 15 تن از مسلمانان منطقه شمال غربی شهر سیدنی را دستگیر کرد./990/ب903/ک
ارسال نظرات