۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۲۴۸۷۷
امام جمعه ایلام:

اشراف دستگاه امنیتی بر تحرکات شوم استکبار جهانی تحسین برانگیز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان این که امروز اشراف کامل نیروهای امنیتی بر تحرکات شوم استکبار جهانی مثال‌زدنی است، گفت: اقتدار، ثبات سیاسی و امنیت پایدار کشور مرهون مدیریت جهادی سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اقتدار، ثبات سیاسی و امنیت پایدار نظام مرهون تلاش‌های مستمر، خالصانه و مدیریت جهادی سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر (عج) است.

 

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی دارای قدرتمندترین و کارآمدترین دستگاه اطلاعاتی و امنیتی در جهان و منطقه بحران‌زده خاورمیانه است.

 

خطیب جمعه ایلام ابراز کرد: اشراف کامل بر تحرکات در دورترین نقطه کشور و مقابله با دشمنان نظام و ملت بزرگ ایران از ویژگی‌های بارز نیروهای مخلص و توانمند وزارت اطلاعات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی همچنین به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی اشاره و تأکید کرد: تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه و برخورد قاطع با اراذل و اوباش، دستگیری فروشندگان مواد مخدر و سارقان مسلح و همچنین پاسداری و حراست از مرزهای استان توسط مرزبانان غیور و شجاع در طول 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از مهم‌ترین اقدامات فرماندهی انتظامی استان ایلام است که جا دارد از فرماندهی و کارکنان خدوم نیروی انتظامی استان ایلام صمیمانه تشکر و قدردانی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: فقدان توافق با 1+5 در مذاکرات هسته‌ای ناشی از خوی استکباری و عدم پایبندی به تعهدات و مقررات بین‌المللی آنان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی اظهار کرد: عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای ملت تأثیری در خصومت و کینه‌توزی و دشمنی دیرینه آمریکا و متحدان غربی‌اش ندارد و موضوع اصلی آنها بحث هسته‌ای نیست بلکه مبحث اصلی و موضع راهبردی آنها بر سر هویت و موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: مادامی‌که نظام اسلامی با ثبات و دارای امنیت مثال‌زدنی و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای زنده و پویا است عناد و دشمنی طرف مقابل هم تمامی ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی ابراز کرد: مذاکرات هسته‌ای چشم‌انداز روشنی در آینده نخواهد داشت و امیدی به توافق نهایی که تضمین‌کننده حقوق ملت باشد نیست و امروز ماهیت آنچه که یک سال قبل رهبر معظم انقلاب درباره نتیجه مذاکرات و بی‌ثمر بودن آن و عدم خوش‌بینی به نتایج آن فرمودند آشکارتر شد و کسی نیست که نداند باوجود همه همراهی‌ها ما دشمن سرسوزنی نرمش و همراهی نکرده و حاضر نیست که شعار عجیب برد - برد که برخی با شور و حرارت سر می‌دادند و برای کشف آن افتخار می‌کنند، اهمیتی قائل باشد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: بنابراین بهترین راه و تنهاترین مسیر اتکا به توانمندی‌های داخلی و تحقق یافتن شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه این شعار که نقشه راه و سیاست‌های کلان اقتصادی قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه است در حاشیه قرار گرفته است و برخلاف توصیه‌های رهبری نگاه ما در حل مشکلات اقتصادی و ساماندهی اوضاع اقتصادی به رفع تحریم‌ها و برقراری روابط دیپلماسی با آمریکا و کشورهای اروپایی است که طبق قرائن و شواهد هیچ خبری از برداشته شدن تحریم‌ها و ایجاد روابط با طرف‌های غربی حتی در آینده دور نیز وجود ندارد.

 

وی گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی تکیه بیشتری داشته باشد.

 

عید غدیر، عید بزرگ اسلامی است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنانش به 18 ذی‌الحجه عید سعید غدیر اشاره کرد و افزود: عید غدیر، عید بزرگ اسلامی است و در اسلام روزی با عظمت‌تر از روز عید غدیر نیست.

 

وی اظهار کرد: مهم‌ترین پیام غدیر این است که دین از سیاست جدا نبوده و اسلام عالی‌ترین و جامع‌ترین سیستم حکومت را دارا است و شعار اصلی و راهبرد اساسی دین مقدس مدیریت و زمامداری کل جهان است و قلمرو حاکمیت دینی و نظام سیاسی کره زمین و همه بشریت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی گفت: حکومت دینی و حاکمیت ارزش‌های الهی رسالت همه پیامبران بوده و در دین اسلام که کامل‌ترین دین و جامع‌ترین احکام را دارد ولایت و زعامت دینی اصلی‌ترین و مهم‌ترین دستور دین مقدس اسلام است./998/د101/ب4

ارسال نظرات