۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۴۹۱۰
خطیبان جمعه عراق:

حاکمیت عراق خط قرمز است

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق، حاکمیت را خط قرمز این کشور دانسته و تأکید کردند که هیچ کس حق ندارد از این خط قرمز عبور کند.
پرچم عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، خطیبان جمعه شهرهای مختلف عراق به مسائلی نظیر دخالت نظامی بیگانگان در عراق، جنایت های داعش و آخرین تحولات جنگ با داعش پرداختند.

 

حجت الاسلام سید عبدالله الجعفر خطیب جمعه بصره در این باره گفت: مرجعیت تقلید با دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق و ورود نیروهایشان به خاک این کشور به شدت مخالف است و آن را تجاوز به حاکمیت عراق می داند.

 

وی درباره تصمیم پارلمان ترکیه برای اعزام نیروهای خود به عراق، تصریح کرد: این مساله نیز تعرض به حاکمیت عراق است و در حالی صادر می شود که ترکیه از حامیان اصلی داعش به شمار می آید.

 

خطیب جمعه بصره ادامه داد: ترکیه درصدد از هم گسیختن وحدت عراق و به راه انداختن تنش و آشوب دائمی در این کشور با همکاری قطر، عربستان و آمریکا است. حاکمیت عراق خط قرمزی است که هیچ کس حق ندارد از آن عبور کند.

 

حجت الاسلام حازم الاعرجی در خطبه های نماز جمعه کاظمین گفت: داعشی ها نماینده دین نیستند و در فاصله بسیاری دوری از اسلام قرار دارند.

 

وی افزود: آنان می خواهند چهره اسلام را از منابر فتنه و با فتواهای گمراه و منحرف مخدوش سازند.

 

حجت الاسلام عبد صبر الشریفی خطیب جمعه ناصریه نیز بر لزوم حمایت از نیروهای نظامی در جنگ با داعش تأکید کرد و گفت: دولت و فرماندهی نیروهای مسلح باید حمایت های مالی، معنوی و تجهیزاتی را به نظامیان شرکت کننده در جنگ علیه داعش ارائه دهد.

 

وی خاطر نشان ساخت: این مساله سبب افزایش داوطلبی مردم در جنگ علیه تروریست ها خواهد شد.

 

خطیب جمعه ناصریه درباره تشکیل ارتش سنی با عنوان ارتش گارد ملی، تأکید کرد: چنین ارتشی باید در همه استان ها تشکیل شود تا چاقوی دو سری در دست دولت های محلی نباشد./980/ب901/د

ارسال نظرات