۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۲۴۹۱۳
دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین:

رژیم آل‎خلیفه مشروعیت سیاسی ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه بیان داشت که انقلابیان بحرینی تا دست یابی به دموکراسی حقیقی خواهند جنگید.
شيخ علي سلمان

 


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق (ع) شهر منامه پایتخت این کشور برگزار شد، به انتقاد از حکومت آل‎خلیفه پرداخت و گفت: رژیم آل‎خلیفه مشروعیت سیاسی برای قرار گرفتن در صدر حکومت بحرین را ندارد.


وی مردم بحرین را قوی‎تر و مصمم‎تر از سال 2002 میلادی خواند و تصریح کرد: مردم بحرین این روزها به مراتب قوی‎تر از سال 2002 میلادی است و به طور یقین در سال 2015 از امسال قوی‎تر خواهد بود.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی افزود: در بررسی تاریخ جهان در میآبیم که برخی از کشورهای برای دست‎یابی به دموکراسی حقیقی بیش از 200 سال تلاش  و صبر کرده‎اند و این در حالیست که بحرین از سال 2002 تا کنون 12 سالست که برای رسیدن به انسانیت، آزادی، دموکراسی و مبارزه با فساد به قیام پرداخته‎ است.


وی اظهار داشت: مردم بحرین از 14 فوریه 2011 میلادی به طور رسمی به قیام علیه فساد رژیم آل‎خلیفه دست زده است و تا ایجاد تغییر در حکومت و رسیدن به خواسته‎های مشروع عقب نشینی نخواهد کرد.


حجت الاسالم شیخ علی سلمان با اشاره به جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه گفت: کشتار، بازداشت و تخریب سبب ایجاد ترس و عقب نشینی مردم بحرین نمی‎شود. رژیم آل‎خلیفه آتش جنگ علیه مردم بحرین را روشن کرده‎ است و در زمینه‎های مختلف مانند آموزش و پرورش، اقتصاد و فرهنگ، دشمنی حکومت آل‎خلیفه نمایان است.


وی ادامه داد: همان طور که با آغاز بهار عربی در کشورهای اسلامی برخی از حکومت‎های گذشته مانند یمن، لیبی و مصر تغییر پیدا کردند، در سال جاری نیز به امید خدا تغییراتی را در حکومت بحرین شاهد خواهیم بود.


وی یکی دیگر از تفاوت های انقلاب در سال 2002 با 2014 میلادی را در آمار زندانیان سیاسی دانست و بیان داشت: در سال 2002 و 2006 میلادی هیچ زندانی سیاسی در زندان‎‎های آل‎خلیفه وجود نداشت اما اکنون در سال 2014 بیش از 3 هزار زندانی سیاسی در زندان‎ها وجود دارد.


این عالم بحرینی خاطرنشان ساخت: انتخابات 2002 میلادی تا کنون 180 درجه تغییر پیدا کرده است و رژیم آل‎خلیفه با دستور انتخاباتی جدیدی برای برگزاری انتخابات پارلمان آینده بحرین آمده است.


ممانعت از برگزاری تظاهرات بر خلاف عقل و قانون است


وی ممانعت از برگزاری تظاهرات غیر قانونی خواند و تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه برای سومین هفته پیاپی به شدت مانع از برگزاری تظاهرات می‎شود. ممانعت از برگزاری تظاهرات مخالف قانون وعقل است.


حجت الاسلا شیخ علی سلمان ادامه داد: مردم بحرین در همه تظاهرات به صورت مسالمت آمیز به خیابان‎ ‎ها می‎آیند ولی فشارهای بیش از اندازه رژیم آل‎خلیفه سبب شده است که ملت بحرین شبانه به تظاهرات بپردازند.


صدای آزادی‎خواه نبیل رجب خاموش نمی‎شود


وی در ادامه خطاب‎های نماز جمعه به بازداشت نبیل رجب رییس سازمان حقوق بشر بحرین اشاره کرد و گفت: بازداشت افرادی همانند نبیل رجب از اقدامات طبیعی رژیم آل‎خلیفه است.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اظهار داشت: رژیم آل‎خلیفه با بازداشت رییس سازمان حقوق بشر بحرین نمی‎تواند صدای آزادی خواه او را خاموش کند./994/ب901/ک

ارسال نظرات