۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۴۹۸۰

سه اسقف ارشد مسیحی خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین شدند

خبرگزاری رسا ـ سه اسقف ارشد مسیحی در اراضی اشغالی از کشورهای اروپایی خواستند تا دولت فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس را به رسمیت بشناسند و خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی شوند.
درخواست سه اسقف ارشد مسيحي از اروپا براي به رسميت شناختن دولت فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سه اسقف ارشد پیشرو مسیحی در اراضی اشغالی از دولت‌های اروپایی بیشتری خواستند تا فلسطین را به عنوان دولت مستقل با پایتخت بیت‌المقدس به رسمیت بشناسند.

 

درخواست این سه اسقف که یکی عرب، یکی یونانی و دیگری متعلق به کلیسای لوتران هستند، بعد از آن مطرح شد که هفته پیش سوئد از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین خبر داد. این سه اسقف در نامه سرگشاده خود نوشتند، از بیت‌المقدس، پایتخت اشغالی ما، پیام فوری خود را به همه جهان و به ویژه اروپا ارسال می‌کنیم. ما آرزوی عدالت و صلح داریم. به رسمیت شناختن فلسطین و تعیین مرزهای اسرائیل اولین گام به سوی این هدف است.

 

در این نامه آمده: ما از درخواست برای از سرگیری مذاکرات خسته شده‌ایم در حالی که نمی‌توانیم به خاطر قدرت خارجی به کلیساهای خود برویم و مردم ما به خاطر اشغالگری ناخواسته همچنان تحقیر می‌شوند. اروپا وظیفه سیاسی، قانونی و اخلاقی دارد تا خواستار پاسخگویی اسرائیل شود و از ابتکار عمل‌های غیر خشونت‌آمیز فلسطینی‌ها برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل حمایت کند؛ از جمله درخواست برای به رسمیت شناختن دولت فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 که بیت‌المقدس به عنوان پایتخت آن شناخته شود./994/د102/ک

ارسال نظرات