۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۹۸۴
خطیب جمعه استان قطیف:

تقویت مبانی اعتقادی سلاح موثری در برابر تکفیری‌هاست

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه استان قطیف عربستان از مسوولان منطقه خواست تا با ایجاد مراکز تحقیقاتی، موجب تقویت مبانی اعتقادی مسلمانان به‌ویژه جوانان شوند تا به دام گروه‌های افراطی اسیر نشوند.
حجت الاسلام شيخ صفار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه استان قطیف عربستان سعودی، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه، از تمامی ملت‌ها و حکومت‌های منطقه دعوت کرد تا به جای اتلاف وقت در مسایل بی‌فایده و بحث‌های بی نتیجه تاریخی، به دستاوردهای علمی جهانی بپردازند تا بتوانند هرچه بیشتر  علم را در خدمت بشریت قرار دهند.

 

وی به مناسبت روز جهانی جایزه نوبل، به مقایسه پیشرفت‌های علمی کشورهای منطقه با کشوهای غربی پرداخت و از اینکه جامعه عرب به جای تولید علم همیشه از نتایج علمی دیگر کشورها استفاده می‌کند ابراز تاسف کرد.

 

خطیب جمعه قطیف در همین راستا، از مسوولان منطقه ای خواست تا با ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز علمی قوی به جای فارغ التحصیل کردن عده‌ای کارمند، به تربیت دانشمندانی واقعی اهتمام ورزند.

 

وی با اشاره به مسایل پیش آمده در جهان عرب و جنایت‌های گروه‌های تکفیری و افراطی، وجود مراکز مطالعاتی در زمینه عقاید اسلامی را لازم دانست و آسیب‌های وارد شده به پیکره جهان اسلام را ناشی از ضعف اعتقاد و عدم معرفت به مبانی اعتقادی دین مبین اسلام توصیف کرد.

 

این عالم عربستانی خطاب به علمای کشورهای اسلامی از آنان خواست تا همانطور که مردم را به نماز و روزه دعوت می‌کنند، به تفکر در نشانه‌های الهی و مسایل معرفتی نیز تشویق کنند؛ چرا که حاصل این تفکر تعمقی معرفتی است که می‌تواند سلاح موثری در برابر مغالطه‌های مبلغان تکفیری باشد.

 

همچنین حجت الاسلام صفار ضمن بررسی مشکلات کشورهای منطقه، اظهار داشت: اگر کشور منشا مشکلات پیش آمده را مسایل خارجی بداند، واضح است که از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده و برای حل مشکلات عزم راسخی ندارد.

 

وی در پایان امت های اسلامی را به بصیرت و هوشیاری دعوت کرد و نسبت به اقدامات استعمارگرانه ابرقدرت‌ها در منطقه هشدار داد./1321/ب902/ک

 

ارسال نظرات