۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۲۵۰۱۹
فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) خبر داد؛

بازسازی واقعه غدیر خم در 130 نقطه از کشور

خبرگزاری رسا ـ سردار مهدوی‌نژاد از بازسازی واقعه غدیر خم در 130 نقطه از کشور خبر داد و گفت: این مراسم در شهر مقدس قم از ساعت 9 صبح با اجرای برنامه‌های مختلفی همانند قرائت خطبه غدیریه آغاز و تا نماز ظهر و عصر ادامه خواهد داشت.
مهدي مهدوي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات بازسازی واقعه غدیر خم در شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: امسال نیز واقعه غدیر همانند سنوات گذشته در منطقه کوه خضر نبی(ع) حد فاصل مسجد مقدس جمکران تا شهرک قدس برگزار می‌شود.

 

وی افزود: بازسازی واقعه غدیر خم یکی از برنامه‌های مورد استقبال مردم به ویژه جوانان است که افزون‌بر شهر مقدس قم در 130 نقطه از کشور نیز صورت می‌گیرد.

 

فرمانده سپاه قم درباره جزئیات برنامه بازسازی واقعه غدیر خم در استان نیز بیان داشت: این مراسم از ساعت 9 صبح با اجرای برنامه‌های مختلفی همانند قرائت خطبه غدیریه آغاز و تا نماز ظهر و عصر ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مراسم بازسازی واقعه غدیر خم به عنوان یک مراسم معنوی و عرفانی از سال 89 در حال برگزاری است که فرصت بسیار مناسبی برای بیان حوادث این روز مهم است؛ همچنین به سبب کمیت و کیفیت مناسب در حال رشد در سطح کشور است.

 

مهدوی نژاد همچنین از وجود سرویس‌های ایاب و ذهاب در میادین اصلی شهر برای انتقال مردم جهت شرکت در مراسم بازسازی واقعه غدیر خم خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این مراسم همانند سال‌های گذشته با شکوه هر چه بیشتر و استقبال مردم برگزار شود.

 

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسول‌الله(ص) در روز غدیر امیرمؤمنان(ع) را به عنوان پیشوای روح و جان مسلمانان معرفی کرده و از آنها خواستار حرکت در صراط مستقیم شد، گفت: به سبب انکار برخی و انحراف امت اسلامی از این مسیر واقعه عاشورا رخ داد.

 

وی یادآور شد: دشمنان در طول تاریخ همواره به دنبال خاموش کردن نور الهی بوده‌اند، اکنون نیز برای از بین بردن اسلام حقیقی و ناب محمدی تلاش می‌کنند که به برکت انقلاب اسلامی بار دیگر اسلام حقیقی و غدیر احیا و زمینه برای بیان معارف اهل‌بیت(ع) ایجاد شد.

 

مهدوی نژاد با بیان این‌که در روز غدیر خم اکمال دین و اتمام نعمت بر همه مسلمان صورت گرفت، اظهار داشت: متأسفانه ظلم بزرگی بر این واقعه حساس تاریخی شده است.

 

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار تشیع است که وظیفه ما در این شرایط تلاش برای رفع مظلومیت این واقعه و بیان ابعاد شخصیتی امیرمؤمنان(ع) است./993/پ202/س

ارسال نظرات