۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۲۵۰۸۶
شیخ نعیم قاسم:

خروج حزب الله از سوریه به منزله ایجاد امارت داعش در شرق لبنان است / بحران خاورمیانه سال‌ها به طول می‌انجامد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه، تاکید کرد که خواسته برخی مبنی بر خروج حزب الله از سوریه مانند درخواست برای عدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.
شيخ نعيم قاسم




به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت که جمعه شب در جنوب بیروت برگزار شد، با تاکید براینکه آمریکا همواره به دنبال قوی جلوه دادن رژیم صهیونیستی به کشوری‌های منطقه بوده است، گفت: آمریکا در طول سال‌های اخیر به هیچ یک از وعده های خود در قبال هم‌پیمانان عرب در خاورمیانه عمل نکرده است.
 

وی افزود: آمریکا به واسطه خونریزی و کشتار در منطقه به دنبال اجرای پروژه خاورمیانه جدید بود تا بدین ترتیب مصالح و اهداف خود را به ثمر برساند حال اینکه گروه‌های تکفیری برخلاف توقع آن به خطری جدی برای این کشور تبدیل شدند.


بحران در خاورمیانه سال‌ها به طول می‌انجامد


این عضو ارشد حزب الله، ادامه بحران در منطقه را تا چند سال آینده بسیار محتمل دانست و گفت: با توجه به وجود صدها هزار تکفیری در عراق و سوریه که از انواع تسلیحات برخوردار هستند، حملات هوایی آمریکا و سایرکشورهای ائتلاف ضد داعش نمی‌تواند تکفیری‌ها را تضعیف کند.

 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به پیچیده بودن بحران در منطقه و عدم وجود تلاش کافی برای خروج از تنگانی کنونی از سوی جامعه بین الملل، خاطرنشان کرد: حزب الله از همان روز نخست تاکید داشت که بحران سوریه با هدف تخریب این کشور و تضعیف محور مقاومت در راستای اهداف رژیم صهیونیستی صورت می‌پذیرد. آمریکا و رژیم صهیونیستی از تکفیری‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کردند، غافل از اینکه روزی این حیوانات درنده به خطری برای خود آنها تبدیل می‌شود.


حزب الله مانع از ایجاد امارت تکفیری داعش در شرق لبنان شد

 

معاون دبیرکل حزب الله با انتقاد از توجیه اقدامات تروریستی در لبنان از سوی برخی شخصیت‌ها و احزاب سیاسی، اظهار داشت که لبنان با اتکا به تلاش‌های بی وقفه ارتش و مقاومت اسلامی توانست تا حدی از بازتاب بحران سوریه  در امان بماند. در صورتی که اقدامات حزب الله نبود اکنون داعش امارتی تکفیری را در شرق لبنان برقرار کرده بود.


وی تصریح کرد: حضور نظامی حزب الله در سوریه در وقت مقتضی صورت پذیرفت و تواست جلوی پیش روی تکفیری‌ها در مناطق مرزی لبنان و سوریه را بگیرد.


اگر حزب الله از سوریه خارج شود چه گروهی به مقابله با داعش می‌پردازد؟

 

شیخ نعیم قاسم، درخواست برخی احزاب از حزب الله مبنی بر خروج از سوریه را مانند عدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: اگر حزب الله از سوریه خارج شود چه گروهی می‌خواهد به مقابله با داعش بپردازد. همگان بدانند که مقاومت اسلامی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد لبنان به هدف آسانی برای رژیم صهیونیستی، داعش و جبهه النصره تبدیل شود.


وی دستاوردهای نیروهای حزب الله در چند سال اخیر را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت که مقاومت اسلامی به هیچ نگران آینده نیست چرا که یقین دارد با اتکا به ایمان و اراده مجاهدان خود خسارت‌های جبران ناپذیری را به گروه‌های تکفری وارد می‌کند./983/ب902/د

ارسال نظرات