۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۰۹۱
یکی از علمای سنی لبنان:

تعداد کمی از اهل سنت لبنان به داعش گرایش دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد الغفران صیدا نسبت به گرایش برخی از اهل سنت لبنان به داعش و جبهه النصره ابراز تاسف کرد و گفت: باید از ترویج اندیشه‌های افراطی بین اهل سنت جلوگیری کرد.
شيخ حسام العيلاني امام جماعت مسجد الغفران صيداي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان امروز با انتقاد از پیوستن تعدادی از اهل سنت لبنان به عضویت داعش و جبهه النصره، تصریح کرد: همچنان برخی از اهل سنت لبنان تصور می‌کنند که گروه‌های تکفیری برای مصلحت آنان تلاش می‌کنند.

 

وی افزود: کناره گیری برخی از نیروهای سنی ارتش لبنان و پیوستن به داعش و جبهه النصره بیانگر آن است که برخی از اهل تسنن لبنان تحت تاثیر اندیشه‌های تکفیری هستند.

 

این عالم اهل سنت لبنانی افزایش دیوار نوشته‌هایی در حمایت از داعش در برخی مناطق سنی نشین لبنان را دلیل دیگری بر وجود فضای حمایتگر از تروریست‌ها برشمرد و گفت: اهل سنت باید اقدامات گروه ها‌ی تکفیری را با مبانی اسلامی مقایسه کنند تا متوجه شوند اقدامات تکفیری‌ها هیچ تناسبی با دین مبین اسلام ندارد.

 

شیخ حسام العیلانی خاطرنشان کرد که کشتار و قتل عام مردم بی‌گناه و تخریب شهرها و مناطق اسلامی به هیچ وجه مورد تایید اسلام و علمای اسلامی نیست.

 

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از گرایش جوانان اهل سنت به داعش و جبهه النصره، گفت: حمایت برخی از ساکنان مناطق سنی نشین در عراق و سوریه موجب تسلط داعش بر این مناطق و تشکیل خلافت تکفیری در آن شد، امری که باید در لبنان از آن اجتناب شود./983/ب902/د

ارسال نظرات