۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۵۱۷۲

نایب رییس کنست صهیونیستی خواستار هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کنست صهیونیستی خواستار ورود گسترده صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی طی امروز یکشنبه و فردا دوشنبه به بهانه فرا رسیدن عید یهودی "سایبان بندی" شد.
فلسطين

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، موشه فیگلین، نایب رییس کنست صهیونیستی خواستار ورود گسترده شهرک نشینان افراطی صهیونیستی به مسجد الاقصی به بهانه عید یهودی سایبان بندی شد که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است و تا چهارشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

 

یهودیان این عید را به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره اخراج بنی اسرائیل از مصر و سفر صحرایی آنها برگزار می کنند و هر ساله در این مناسبت به مدت یک هفته برنامه ورود دسته جمعی به مسجد الاقصی و برگزاری آیین های یهودی در آن را در دستور کار خود قرار می دهند.

 

فیگلن در همین راستا خواستار تجمع یهودیان افراطی در صحن براق راس ساعت 6:30 صبح روز دوشنبه شده است تا پس از آن به صورت دسته جمعی وارد مسجد الاقصی شوند.

 

یهودیان برای ورود به مسجد الاقصی بیشتر از طریق باب المغاربه وارد می شوند که یکی از ورودی های اصلی در دیوار غربی مسجد الاقصی است و زیر نظر نظامیان صهیونیستی قرار دارد.

 

این در حالی است که سازمان یهودی تندرو "امنای معبد کذایی" با صدور فراخوانی از تمامی یهودیان خواسته بود امروز یکشنبه در ورود دسته جمعی به مسجد الاقصی مشارکت داشته باشند. این سازمان تندرو یهودی دیروز شنبه با صدور فراخوانی از تمامی حامیان خود خواسته بود در ورود دسته جمعی به مسجد الاقصی که در راستای ورود روزمره به این مسجد مبارک انجام می شود شرکت داشته باشند.

 

شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای گذشته نیز بارها به مسجد مبارک الاقصی تعرض کردند و نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی به مقابله با آن ها برخواسته و به آن ها اجازه ندادند مراسم های آیین یهود را در داخل مسجد به جای آورند.

 

در همین راستا جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نیز نسبت به تجاوزات صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی هشدار داده و تاکید کرد که ادامه تجاوزات منطقه را به آتش خواهد کشید.

 

پارلمان عربی نیز روز گذشته حملات اخیر شهرک نشینان تندرو صهیونیست به مسجد الاقصی و سرکوب فلسطینیان از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی را که به زخمی شدن بیش از 17 نمازگزار منجر شد به شدت محکوم کرد./982/د102/ک

ارسال نظرات